Annons:
Etikettannonstorget
Läst 2221 ggr
eefoto
2018-02-27 22:06

Era hästar

Var ett tag sen och tänkte att det kunde vara roligt att kolla vad alla ni medlemmar har för hästar. Ras,ålder,utbildningsnivå, mål etc etc. Allt ni tycker är roligt att dela med er av!😃

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
eefoto
2018-03-02 05:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag kan börja med min egen. Köpte honom i Mars 2017 så inte så länge. Han heter Antonov Vena, SWB f.2009,valack. Rolex TP-Ron William-San Remo. Köpte honom som lite projekt då han inte riktigt hade muskler eller gick framåt. Däremot sviktade han i steget vilket var det jag egentligen gick på. Startade honom första gången i Juni i en LB där vi tog en andraplacering. Har under hösten startat LB/LA och av 7 starter har han fått med sig 5 individuella placeringar. Hann även innan vintern debutera MSVC med honom. Det gick hela vägen och vi satte vårat första kval med lite dryga 66% och fick även med oss våran första individuella förstaplacering!

 Erika, ~värd på dressyr~

shia
2018-03-28 21:39
#2

Har en passhäst (nästan som min, men äger honom inte men han står kvar i stallet för min skull så jag ska ha någon att extra pyssla på med <3 Han är varmblodstravare och är 6 år(herregud vad gammal han börjar bli! För 1 1/2 år sedan när han kom var han fyra år,å då kändes han ung å nu 6 år :D (okej, ridhäst är det väl ungt? Eller?, han är iallafall stallets ridskolehäst :) Ridit in och utbildat honom :) rider honom ca 2 ggr i veckan, på lov rider och kör jag honom varje dag:) på tisdagar dressyrträning, finast är han om han gått tuffa intervaller på morgonen å ridvärmts 5 km innan :) men ska jag bara rida honom hemma behövs det ej, men i ridhusrt är de tmkt som händ:) Han blir "aldrig" trött, (fysiskt) (kan gå 2 mil *2 i värmning å sedan ett lopp, å komma tillbaka "okörd" asså han är ju svettig men pulsen är som normalt arbetstempo, (han hsr vilopuls efter intervall!!) men han kan inte springa fort, kan springa 18-19 hur länge som helst, men inte fortare..(tur för mig, då får jag ha honom som dressyrhädt samt slipp oroa mig av nervositet varje start Xd) Han är just nu och lärt sig galopp, galopperat två ggr i skog och i helgen pröva jag fatta i båda varven på ridbana för första gången och han förstod å fatta rätt galopp och var typ ridhästgalopp(unghäst som lärt sig galopp precis) inte travhästgalopp å han drog iväg utan han kändes lugn och fin :) mitt mål nu är att han ska bygga muskler osv (om han kan det, hela han är typ ett muskelpaket, tänk en ridhöst muskler plus travhäst, han har två karriärer just nu haha) Så han kan gå i form i galopp till sommaren å att vi sedan ska kunna börja tävla dressyr:) Sen efterhand han lärt sig mer å ska börja lära sig svårare saker vill jag ha hit min pappas kusin som tränat en ur svenska landslaget i dressyr när hon jobbade(pensionär nu) Å målet stora stora stora målet(efte r att ha startat dressyrtävling om vi kom så långt) skulle vara msv, meeen som sagt inte tävlat lokalt än så XD( endast klubbtävlingar, typ 40 st(typ 12 dressyr resten hopp och sedan 30 travtävlingar åå ppnnys) Det roliga är att många tyck man ska börja tävla osv med en rutinerad läromästare osv, och så kom jag med en egenutbildad :D men vore grymt roligt! För asså han är väldigt lättlärd och kan man vara galen i dressyr så är han det. Han vill verkligen göra rätt å försök hela tiden å blir frustrerad när han inte förstår(då visar han tydligt med att ruska på huvudet på ett sätt, ruskar på ett annat när han är pigg) men överlycklig när han gör rätt. Haha, minns en gång i somras då han vilat 2 v efter en tävling å jag for ut å red å skulle trava, då drar han ner huvudet å bjud åå några bocksprång, dock så vart jag inte så glad hehe… Å skällde ut honom, sa några saker jah ångrat men tror han andå förstid allvaret(då var det tänkt han skulle säljas då han ej funka i travet, och ville så gärna isf att han skulle vara så duktig som möjligt för att få ett bra hem, så var samtidigt besviken över det osv,) Men dagen efter var han finare än någonsin :) Var en å kollade på honom å prov red, å vart kär i honom men hon hade ej ekonomi att betala 20 000 för honom(hon var typ ute efter en häst för 2000) och han tjänar ju lätt kn 2-4000 på en start så nope, (usch var riktigt jobbigt när hon provred, hade ingen förvarning att dem skulle komma(visste han skulle säljas å vetat mågon mån å tränan/ägaren är jag glad var väldigt tydlig med det å sa tidigt osv så jag ändå han förbereda mig) men när hon provred å hennes ridtränare stos på bavken med mig(min passhäst ägare/tränare överlät det till mig då jag ville se å prata med dem osv, då han tyckte jag skulle få bestäma vem som skulle få köpa honom,) och mina tårar rann, och var så jobbigt men stolt jag klarade av att stå där ändå. Hade aldrig förlåtit mig om han sålts å fått det dåligt å jag ej gjort ngt. Var blandade tårar, glad då ryttaren red bra å mjukt å min passhäst verkade trivas, men ledsen då jag skulle skiljas från honom samtidigt stolt jag utbildat honlm så fint. Men personerna var väldigt förstående, fast jag ej kunde prsta annat än nicka osv där å då(innan kunde jah prata osv med dem då de ställde frågor, men då var jag inte riktigt mig själv utan mer affärsmässigt, plus hade jag ej ställt un mig, endast lite. Personerna hsde kommit å frågat efter rränan försr(såg ej ut som travfolk så var orolig) å sedan frågat om det var jag som var ###(mitt namn, brukar kallas för min storasysters lillasyrra eller ryttaren eller så, då inte många holl koll på vad jag het) å frågade om min passhäst osv. Var jobbigt stunden efter när dem for å innan dem pratat med ägaren. Då visste jag ej ska han fara eller ej. Det var sjukt jobbigt. Å stod typ å grät bland selarna osv. Ägaren kom å frågade vad jag tyxkte om dem, om ddm var tillräckligt bra för honom osv, och jag nickade. Han pratade med dem i telefon, skrattade å la på. Han sa dem bjöd 2000 för honom å han sa det att då får han stå kvar tillsvidare. att jag skulle haft ihjäl honom annars. Så var lycklig då, samtidigt som jag visste han skulle fara någon gång om än inte denna mån. Men så lödte sig boxplstserna(överfyllt i stallet men några fick gå på lösdrift odv) och efter jag ridit pay and ride med honom fick jag veta han skulle stå kvar alltså, stanna stanna!! Vilket var en otroligt lättnad för mig då han verkligen betyder så mkt för mig. Efter varje skoldag står han där och tröstar mig om jag är ledsen. Låter mig vila mitt ansikte i hans huvud å gråta(han sänk huvudet) å "kramar"(om en häst nu kan det,) tillbaks när jag gråt i hans hals. Specielt nu, när allt är ännu tuffare (ätstörning, depression,panikattacker,självskadebeteende) och allt det som värst, vet jag ej om jag fortsatt utan honom. Oj. Gråt typ nästan när jag skrev det sista men han betyd mkt. Haha vart väldigt mycket jag skrev nu, så förstår om folk inte orkar läsa men:) första gången jag såg honom lovade jag mig själv att inte falla för ngn häst då dem kan vara borta nädta sekund, men som ni kanske förstår lyckades det ej <3

eefoto
2018-03-30 23:26
#3

Alltid mysigt att ha någon att pyssla med! Har du någon bild på honom?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

shia
2018-03-31 11:24
#4

#3 aa, men ingen jag vill lägga ut direkt :) då jag skrivit en del på ÄS sajter osv och vill då inte ex min familj eller så ska veta det är jag som skrivit då en del handlar om dem osv :)

Travis D
2018-04-09 21:32
#5

ska lägga till en bild på min älskling senare :)

N. Karin (aka Kakan)

Å. 15 (03:a)

Utbildningsnivå: Hon har tränat fälltävlan förut men nu ska jag tävla LC:1 (min första dressyr tävling någonsin)

mitt  mål är att bara komma ut på lite roliga tävlingar och lite sånt

Travis D
2018-04-09 21:34
#6

#5 Hon är en irländsk sportponny på 148 cm i mkh.  Hon är mycket vältränad men tävlingen vi skulle tävla blev uppflyttad (för oss då) för hon ska åka till veterinären för vi tror hon kan vara skadad :(

Annons:
tiger tok
2018-05-25 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min första ponny Bellman! Shetlandsponny/russkorsning. Född 1994, så en liten gubbe;) Han ligger till grunden för mitt hästintresse, och var också hästen jag började och lärde mig rida på, och för det kommer jag alltid vara oändligt tacksam! Han fick somna in för ca 2 månader sedan, och han kommer alltid vara saknad!❤️

Upp till toppen
Annons: