Annons:
Etiketttävling
Läst 4140 ggr
ljungensjenka
5/12/15, 6:54 PM

Pay and ride

Alltså, jag ska ställa upp i min första pay and ride någonsin med min andelshäst om ca två veckor. I vanliga fall när jag rider dressyr så rider jag med bettet i länken nedan för att hon trivs bättre med det helt enkelt än sitt andra tredelade tränsbett med fasta ringar. I propositionen till "tävlingen" så står det bara om TR:S regler angående hälsotillstånd och bestraffningar inget annat. Förstår dessutom inte om jag för rida med detta bettet och det hade underlättat sååå mycket om jag får det så kan någon hjälpa mig? http://www.hooks.se/produkt/d-ringsbett-horsepowerr/45981/45982/ Och en fråga till. Det stör ju inte att hela TR ska följas så får jag ha ett 1,10 m spö då på framridningen fast att det är ponny eller måste jag ha 1 m?

Annons:
eefoto
5/12/15, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har fått lära mig att samma regler gäller på Pay and ride som på vanlig tävling. Eftersom du nämner 1m spö antar jag att du rider ponny.  Då gäller dessa bett på bilden under. Vanligt D-ringsbett är godkänt. Det du länkar till är ett med roterande mittdel va? Som jag ser det så är det inte tillåtet. Det är tillåtet med roterande mittdel, men av bilderna att döma tyvärr inte med D-ringar..:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Linnea
6/1/15, 8:54 AM
#3

Det varierar om TR gäller angående utrustning. Fråga arrangören.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ljungensjenka
6/1/15, 8:57 AM
#4

Red med hennes tredelade med fasta ringar för att inte riskera något och det gick kanonbra :)

Upp till toppen
Annons: