Annons:
Etikettutrustning
Läst 3536 ggr
eeriksson65
4/1/15, 7:37 PM

ridstövlar?

Hej, jag letar efter ridstövlar och jag skulle vilja veta vad för ridstövlar ni tycker är bra :D 

Här är något åt det hållet jag riktar mig åt:

De ska vara stödjande så att det inte är väldigt mjukt läder, det jag tänker på det är så att de kanske inte säckar ihop sig eller så

De ska vara lite mer anpassade åt dressyr hållet men måste klart inte vara detta (detta är inte ett behov av dessa "krav")

Detaljer: gärna strasstenar och kanske lackat eller så :)

Och färg svart :D

Klart att det inte ska vara efter dessa "krav" men ja skriv vad för stövlar ni använder gärna, är de bra är det något ni skulle önskat mer efter den stöveln som ni inte gillade riktigt? Sedan om ni vet något märke i ridstövel i dessa "kraven" här uppe säg det gärna då :D 

Har ni frågor ställ gärna om ni inte förstår eller så :)

❤️

Annons:
eefoto
4/1/15, 11:47 PM
#1

Vilken prisklass söker du i?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

eeriksson65
4/2/15, 1:47 PM
#2

alltså ni kan säga alla, tror iallafall under 5000 men ja :)

❤️

eefoto
4/2/15, 2:46 PM
#3

Cavallo har ju ett par modeller.  Insignis har strass upptill iallafall.:)  http://www.lyckasridsport.se/ryttaren/ridstovlar/cavallo

Sen kan man ju beställa De Niro stövlar antingen helt egen design vilket blir dyrare men även standard modeller med lack. Skulle isåfall rekommendera http://www.stallgronskog.se/butiken-ridsport/de-niro-22405279 

Köpte mina De Niro där. Ligger billigare i pris än andra återförsäljare.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

eeriksson65
4/3/15, 6:05 PM
#4

#3 hur kan man välja hur man vill ha sina? :) kollade och såg ingen typ där man kunde kryssa i eller så? :)

❤️

eefoto
4/5/15, 11:56 PM
#5

Det är bara att maila! Superbra service och snabba svar. :)

 Erika, ~värd på dressyr~

eeriksson65
4/7/15, 5:04 PM
#6

Tack de verkade väldigt intressanta o bra :)

❤️

Annons:
Salitzy
6/27/15, 5:54 PM
#7

Jag har Horsehead :)! Det sätter iallafall min skänkel på plats ! :D Finns på Hööks tex :)

eeriksson65
8/15/15, 10:38 AM
#8

Skulle ni typ rekommendera Mountainhorse? Jag hade ett par innan och har nu köpt ett par, är det ngn som har de o berätta lite? :) De jag hade innan tyckte jag åkte ner en del och inte riktigt satt på plats, men det var kanske bara lite fel storlek, om ni skulle kunna rekomendera en model i Mountainhorse? :)  Denna bilden här är den model jag har nu fast i svart, ingen riktig skillnad på de utan bara färgen :) Någon som har dessa som haft det en bra stund då mina är lite nya och stela i lädret eller vad man säger? :)

❤️

eeriksson65
8/15/15, 10:39 AM
#9

Och vad tycker ni om Cavallo? :)

❤️

eefoto
8/18/15, 11:53 AM
#10

Har inte haft några själv men jag har inte hört någon som varit missnöjd med supreme modellen iallafall. Cavallo skulle jag rekommendera om det är en stövel med mer stadga du söker (lite mer dressyrstövel).:)

 Erika, ~värd på dressyr~

eeriksson65
8/31/15, 7:13 AM
#11

 tack för hjälpen!  :D

❤️

Nian97
10/18/15, 12:54 AM
#12

Har ett par Equipage Amalfi (googla om du vill se hur de ser ut!), och jag rider mest dressyr. Tycker de är stadiga, utan att vara stela, och ser bra ut. Kostade runt 2 500 kr också, så helt överkomligt :)

eeriksson65
10/21/15, 3:09 PM
#13

ska ta och kolla in de! :)

❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: