Annons:
Etikettutrustning
Läst 1464 ggr
[Apelsinpajen]
2014-10-27 23:19

Erfarenheter bett?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som ridit med det här bettet och kan berätta sina erfarenheter med det? :) http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500560&deptid=92&sortType=sortPris&sortOrder=ASC

Annons:
LinaN
2014-11-14 16:25
#1

Det handlar mycket om vad hästen trivs med… Men jag har ett liknande bett, något anna nform på mundelen men funktionen är densamma.

Jag tycker om bett som är roterande, du kan ta i höger tygel utan att det påverkar bettets vänstra sida. Något som min häst uppskattar. Han går att rida på det mesta men det märks stor skillnad. Sämst går han på tvådelat.  Bäst går han på bett med mycket tungfrihet/böjning på mundelen. Han föredrar tryck på lanerna framför tryck på tungan.

Så personligen så tycker jag detta är ett bra bett för de flesta hästarna, man får stabiliteten av ett rakt bett, men man har samtidigt en stor kommunikationsmöjlighet som inte stör ena eller andra sidan av munnen. Vilket för mig är ett enormt plus. Sen är priset bra också :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2014-11-17 08:28
#2

Nej har inte ridit på just det bettet. Generellt sett så rider jag mest på tredelade både vanliga och eggbett.

Upp till toppen
Annons: