Annons:
Etiketttävling
Läst 1152 ggr
Andreag00
9/26/14, 7:39 PM

tävla med halsförlängare

får jag tävla med halförlängare för jag vill rida LB:1 och LC:1 men jag vill hällst inte rida henne utan halsförlängere får jag ha det på tävlingen?

Wille, Puffe, Doris 

Annons:
fiffeliffe
9/26/14, 8:04 PM
#1

Får man fråga varför du inte vill rida utan den? Tyvärr får du inte tävla med den så de är bara att börja träna utan ;)

Cool

LinaN
9/26/14, 9:55 PM
#2

INGA hjälptyglar över huvud taget får användas varesig på framridningsbanan eller på tävlingsbanan.

Om hästen måste ha halsförlängare för att gå i "form" så kan jag meddela att det till 95% sannolikhet är så att den här hästen knäpper av i nacken och går i en falsk form och så snart man plockar av halsförlängaren så går hästen i allt utom någon vettig form alls för att hästen inte kan gå i en en ärlig form. Tråkigt men sant.

så ha tag på en instruktör som kan lära dig att rida din häst i en ändamålsenlig form utan halsförlängare eller annan hjälptygel. Tror inte du får varesig ett ärligare svar eller annat svar på andra ställen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

fiffeliffe
9/26/14, 10:19 PM
#3

tänkte säga precis som #2

Cool

Linnea
9/27/14, 10:59 AM
#4

Det är precis som #2 säger, att hästen går "fint" med huvudet betyder inte att den arbetar i form. Det är inte bra i längden att rida hästen så då det är slitsamt för kroppen.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Andreag00
9/27/14, 9:42 PM
#5

okej får väl börja träna uten då

hon brukar dra upp huvudet jätte högt och det ända som hjälper är halsförlängare

Wille, Puffe, Doris 

Linnea
9/28/14, 12:14 PM
#6

#5 Kolla så att sadeln passar och att hästen inte har ont i ryggen. Därefter hitta en bra tränare som inte bara vill ha ner huvudet. Jobbar rumpa/rygg som dom ska så kommer formen.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Andreag00
9/28/14, 8:51 PM
#7

det inte min häst jag är bara skötare på henne och ägaren är min rid lärare och jag tror inte att hon vill att jag ska träna för nån annan

Wille, Puffe, Doris 

LinaN
9/29/14, 11:13 AM
#8

#7 om hästen är din ridlärares så borde hon vara mån om att du ska kunna rida hästen i rätt form utan halsförlängaren då den är som sagt ett hjälpmedel som oftast inte hjälper utan snarare stjälper….

Prata med din ridlärare, säg att du vill tävla men då får man ju inte ha halsförlängaren så då måste du ju få hjälp så att du kan tävla. Men sen så kanske inte din ridlärare vill att du tävlar alls heller, har du frågat om det?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

eeriksson65
9/29/14, 3:20 PM
#9

gör skänkelvikningar för att mjuka upp henne :) volter och var mjuk i handen :)

❤️

Andreag00
9/30/14, 7:02 AM
#10

ja jag har frågat henne hon kan inte heller så mycket om tävlingar och alla regler för hon är inte så intresserad av att tävla och har inte gjort det heller så jag måste ta reda på det mesta själv så hjälper hon mig med att träna på det som jag behöver träna på

okej jag ska prova med det :)

Wille, Puffe, Doris 

LinaN
9/30/14, 2:52 PM
#11

#10 visst har man inte tävlingsintresse så bör man ju som instruktör iaf ha ett intresse av att ens häst arbetar i ändamålsenlig form.

Jag är lite upprörd och dömande just nu det är inte första gången som man har hört talas om en instruktör som inte kan häst tillräckligt bra….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: