Annons:
Etikettutrustning
Läst 745 ggr
Chestnut
2014-05-19 21:15

Skor att tävla med?

Ett preliminärdatum är satt för att återigen tävla dressyr för första gången på över 7 år… Jag har lite skopanik, rider i nuläget i gympadojor och ett par klättringskängor då jag använder en skena runt ena foten som gör vanliga jodphurs helt omöjliga att använda. Skenan gör dessutom att skon behöver vara stl 43-44 cirka vilket begränsar urvalet ytterligare. 

Kikar därför på dessa, men är de OK att ha på klubb/lokal/ev regional i framtiden ihop med stövelskaft/shortchaps? Eller bör dem vara mera finlemmade i stil med dessa

Andra tips på skor med snörning (och helst dragkedja i bak också) mottages tacksamt! De måste alltså gå upp till stl 43-44 och finnas i svart samt vara lämpade för dressyrtävling ihop med stövelskaft/shortchaps.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Praefatio
2014-05-19 21:54
#1

På klubb och lokal kan det säkert fungera med grövre skor, som i första länken, med ett par stövelskaft, men frågan är om du hittar ett par stövelskaft som passar över. De brukar vara utformade för smalare modeller, som i första länken. Ska du upp till regional så skulle jag definitivt rekommendera dig att satsa på ett par mer slimmade varianter!

eefoto
2014-05-19 22:11
#2

Jag rider ibland med mina stålhätta skor från MH (när jag inte orkar byta till stövlar). Har dessa över och det funkar lika bra som att ha samma chaps på mina Ariat skor. Så det skulle absolut funka.

Sökte runt lite på skor med snörning och dragkedja bak. Dessa finns och även dessa. De sistnämda är dock utan dragkedja men snörning fram..:)

Hoppas du hittar något som passar!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Upp till toppen
Annons: