Annons:
Etikettutrustning
Läst 1026 ggr
Julia-H
2014-05-19 13:19

Färg på kavajen tävling?

Hej!

Var några år sedan jag gick gröntkort kursen (och har ingen tr). Funderar lite på kavajfärg, har för mig att det måste vara en mörk färg (???), men då, vad räknas som mörk? Är det bara svart, brun och marinblå som är acceptabelt eller skulle man kunna tävla i t.ex en plommonfärgad kavaj? :) Tacksam för svar!

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Annons:
eefoto
2014-05-19 14:49
#1

Mom 221
Ryttarens utrustning

Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj, Ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage. Vit slips eller vit plastrong får användas.

”HK” Vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot fritidsjacka/långärmad tröja.

Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj. Fr.o.m. Msv A är ridfrack tillåten.
Militär och polis får rida i uniform. 

Detta står i TR ll. (finns på ridsport.se). Står inget om vilken färg man ska ha så skulle anta att du får ha plommonfärgad om du vill. :)

 Erika, ~värd på dressyr~

Julia-H
2014-05-19 14:55
#2

Jaha men gud vad bra :D så tekniskt sett skulle jag kunna ha en rosa kavaj? :)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

eefoto
2014-05-19 21:57
#3

Tekniskt sett utifrån det jag kan tyda så ja.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2014-06-25 17:41
#4

Har ju sett riktigt snygga blå kavaljer!❤️

Dalagården
2014-06-26 15:35
#5

Var på en tävling för någon vecka sedan där 3:e placerade ekipaget i MSV:B 2 hade en knallrosa kavaj på sig, samt använde sig utav ett vitt schabrak med rosa kantband på hästen. 😉

Upp till toppen
Annons: