Annons:
Etiketttävling
Läst 1539 ggr
LinaN
2/23/14, 8:01 AM

Tävlingsdag 23/2

Okej gott folk, jag har sovit helt ok inatt. Vår start går 11.05 ca så tänk på oss då! 

Jag är inte nervös, tror jag. Känner inte riktigt igen känslan. Men ska iaf åka till stallet nu om en kvart, borsta iordning sadla och sen sitta upp och rida igenom honom i ridhuset hemma.

Sen vid senast tio så ger jag mig av mot klubben, tar ca 20-30 min att rida dit. Anmäler mig direkt vi kommer dit och sen går in på framridningsbanan och förhoppningsvis bibehåller vi lösgjordheten om jag nu ens kommer så långt hemmavid….. -.-

Pass packat, grönt kort packat, startavgift packat, Ridbyxor och tävlingströja packat. Tror jag har allt….

Bilder och rapport kommer under eftermiddagen/kvällen. Men håll tummarna för oss vid 11.05 idag! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
2/23/14, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

vi överlevde!

Trots söndertrampat dressyrstaket (före startsignalen), bajs-stopp och en galopp som jag inte räckte till för att ge honom stöd så gick det förvånansvärt bra!

vi fick 53,79% :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Chestnut
2/24/14, 12:27 PM
#2

#1 Grattis till godkända procent! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2/24/14, 1:31 PM
#3

#2 tack :D Det gav mersmak! 

Protokollet tar vi med oss nästa gång tränaren kommer så ska vi gå igenom det och titta på de olika grejorna tillsammans :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Chestnut
2/24/14, 2:13 PM
#4

#3 Att göra så är jättenyttigt! Tjejerna som tränar för mig brukar då och då vilja ha antingen stilhoppning eller dressyrprogramridning här hemmavid så att de får träna på programmen och sen skriver jag kommentarer på de olika momenten. Blir så tydligt då vart ens styrkor och svagheter ligger!

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2/24/14, 2:16 PM
#5

nästa tävling är i april på dressyren, hoppning kommer ju komma däremellan. Så nu ska vi lära oss att galoppera på hinder för det har jag vart skraj för ett längre tag, men hade vart skoj o göra något annat än travhoppa!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Chestnut
2/24/14, 2:28 PM
#6

#5 Det kommer nog att gå kanon! Två av mina tjejjor ska ut och tävla hoppning i april, bl a med fröken surtant som inte varit på tävlingsbanan på 7 år…. Det kommer nog att gå fort då 😛

Ett knep om man är otrygg att hoppa i galopp är att varje ridpass i princip slänga ut en galoppbom, antingen på marken eller upphöjd 10-20 cm mitt på en långsida och rida över. Först i trav, sedan försöka landa i galopp och sedan komma mot i galopp. När det känns OK brukar även lite större skutt kännas okej - bara man låter det ta sin tid och att man som ryttare berömmer sig själv för att man vågar!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
LinaN
2/24/14, 2:30 PM
#7

#6 skynda långsamt vet jag hur man gör! Men tack för tipset! Stallägaren köpte just hem sockerbitar så att vi kan lägga in en bom på precis vilken höjd vi vill inom sockerbitens ramar :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Chestnut
2/24/14, 2:32 PM
#8

#7 Sockerbitar är något jag saknar! De är fantastiska! Lägsta höjden är utmärkt för galoppbommar 👍

Med vänliga hälsningar
Chess

Lindbygarden
2/27/14, 9:02 PM
#9

Hej heja!

Va roligt att ni kom iväg, modigt att tävla samt att dagen gick bra!

Ska bli väldigt kul att följa er 🙂

LinaN
2/27/14, 9:04 PM
#10

#9 ja!

Däremot så tog förra veckan enormt på mina krafter. Har inte orkat rida eller ens grejja med hästen mer än att fläta om svansen på honom imorses. Luften gick fullkomligt ur mig…. Men nästa vecka så kommer nog orken att komma tillbaka. Eller ja, det är det jag hoppas på! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2/27/14, 9:07 PM
#11

Då hoppas vi på ny energi nästa vecka 🙂

Peppe
2/28/14, 8:43 AM
#12

Kul! Smidigt att kunna rida fram hemma

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2/28/14, 10:07 AM
#13

#12 ja verkligen! :D Blev väl nån halvtimme i egna ridhuset och sen vart det 20 minuters ridväg till klubben, och vi passade på att ta en liten galopp också (första gången sen ridolyckan som jag galopperat ute ENSAM!) sen så blev det ju ridning i deras nybyggda ridhus på framridningen, och sen in i gamla ridhuset för själva dressyrtävlingen. så tre ridhus på 2 timmar ^^ inte illa det! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lindbygarden
2/28/14, 2:56 PM
#14

#13 Det måste va rekord! 😃

pebb
3/7/14, 7:30 AM
#15

Härligt att det gick bra! Jag ska iväg på en klubbdressyr med min tjej 30/3, ska bli spännande att se hur det går, första gången :) Hade varit skönt att kunna rida dit, men det tar 25 min med bil så nä ;)

Upp till toppen
Annons: