Annons:
Etikettallmänt
Läst 703 ggr
LinaN
2014-01-18 07:49

motig morgon

idag är en sån där dag man bestämde sig för att "jo men vi tar stallet tidigt!" och när klockan ringer så undrar man varför i hela fridens namn gjorde man en så dum sak?

frukost i magen, påklädd till hälften, nu ska bara värmelagrena på, två stickade tröjor, en väst och sen stalljackan på det. Huvva… ^^ Mocka, fixa mat och se nfår vi se om man är frusen eller varm nog att faktiskt träna emd hästen också….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
2014-01-18 07:50
#1

men helst av allt skulle jag vilja krypa isäng igen, ner bredvid min varma sambo och stoppa fötterna på katten som ligger i fotändan…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2014-01-18 09:10
#2

På en lördag? Du e galen kvinna ;)

Peppe
2014-01-18 21:01
#3

hua! jag gjorde mitt stallpass mellan 16-18. Lagom tid! :)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2014-01-18 21:32
#4

Imorrn blir det att åka till stallet vid 10.30, framme strax efter 11. Bytet är dumt i centrum, 10 min väntan, annars hade hela resan tatt 18 minuter ^^

Är det uppehåll med snön så ska jag ta med systemkameran och fotografera lite. Och sen givetvis leka med hästen i snön :) En eller två stallkompisar ska också vara med vid fotandet så vi får flera hästar på bild, inte nödvändigtvis tillsammans men iaf lite fina vinterporträtt o så. Hoppas att solen kikar fram lite lagom så det inte blir överexponerat ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

PogoPedagog
2014-01-20 20:06
#5

Hahaha! Det är så roligt med er stadsbor som klagar om ett byte tar 10 minuter! Här är 30 min ett ovanligt snabbt och smidigt byte;) Om det överhuvudtaget går någon form av buss/tåg överhuvudtaget vill säga.

LinaN
2014-01-20 22:11
#6

#5 allt är relativt ^^ Man får ett annat tänk när man bor på landet. När jag bodde i samma by som mamma så tog ett byte oftast 20-30 min mellan tåg och lokalbussen ut till byn vi bodde i, skulle jag hem till mamma tog promenaden dryga 20 min. Men när man bor i staden så dras tempot upp automatiskt.

Men så fort jag är hemma hos mamma ett par dar är man inne i landsbygds-lunken igen ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peppe
2014-01-21 09:55
#7

Här kan man lätt få vänta flera timmar på ett byte 😕

T ex till skolan tar det 30 min för mig med bil. Med buss kan det ta 2,5 h vissa turer…. då väljer man inte gärna bussen….

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2014-01-21 10:52
#8

#7 isch….. :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2014-01-21 11:27
#9

#7 Fy  va drygt!

Upp till toppen
Annons: