Annons:
Etikettträning
Läst 1134 ggr
LinaN
2014-01-15 17:54

toppenpass!

10 minuter red jag idag!

Satt upp, hästen vart energisk och framåt. skritta på bra med fint övertramp. Det var ovanligt! Han såsar ju gärna annars. Kanske all snö som fått honom att piggna till! Ber om trav på volten, han formar sig mjukt och fint. Funderar på att fatta galopp och då fattar han galopp, i sitt svåra högervarv och UTAN korsgalopp! Galopperade två varv på volten, vid ett tillfälle så fastnar han, börjar nästan galoppera på stället. "Hör du gunghästen! Du ska framåt!" sa jag åt honom och vi fick några språng till och jag saktade av. Berömde massor.

Bytte varv, travade lite, han började galoppera innan jag bett om det, jag sa "tack, men det var inte det jag ville" bröt av och red några meter till innan jag bad om en galopp, blev lite missförstånd och jag störde honom några gånger. Idag så blev det nästan ett helt varv i ridhuset i galopp i vänster varv, och han var så LÄTT i handen även han hade stöd, galoppen var rund, stor och mjuk. Ingen dragkamp!

Saktade av till skritt, var jättenöjd, Harry frustade ordentligt och sen satt jag av och ledde kring honom i ridhuset en stund. Han var inte andfådd, han vart inte svettig, han var pigg och glad och supergo.

Har hållt oss massor på volten det sista med galopparbetet så det var en stor grej att galoppera på raka spår eftersom det sista har framåtbjudningen saknats och det har bara blivit kattskit av raksträcke-galopperna inne. Nu är jag taggad att ut och rida och galoppera lite ute också! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lindbygarden
2014-01-15 20:47
#1
P4go
2014-01-16 07:58
#2

Så skönt när det blir så :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Chestnut
2014-01-17 09:18
#3

Låter underbart!

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2014-01-17 10:53
#4

Medisen rapporterade igår att han var väldigt pigg o framåt, så jag tror det har med snön o göra. Att han äntligen känner att han inte håller på att få värmeslag trots han är halvklippt^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2014-01-17 15:29
Upp till toppen
Annons: