Annons:
Etikettdressyravel
Läst 2574 ggr
Lindbygarden
1/12/14, 5:27 PM

Dressyrföl 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte vi kunde ha en tråd för dräktigheter och föl 2014.

Annons:
Lindbygarden
1/12/14, 6:12 PM
#1

Vi har i år totalt fyra ston dräktiga

Vi har ett lånesto, Carro, som bor kvar hemma hos sin matte hon är;

e: Rubinstein - Consul - Donnerhall dräktig med Negro (pappa till Valegro)

Hemma har vi tre ston dräktiga

Grace OnTheRocks e: Dalwhinnie - Weltbürger dräktig med Ravell

Gabrielle e Weltbürger - Bellini dräktig med Ravell

Kgs Hörgaard Remis e BH Romancier - Weltmeyer dräktig med Dalwhinnie.

Först ut att föla eller beräknad att föla är Carro nu i början av Maj därefter är Gabrielle och Remis beräknade att föla samma dag 🙂

Sist ut är Grace som betäcktes sent då vi inte var helt säkra på om vi skulle låta betäcka  eller låta henne gå Rikssto och championatet istället.

Vi känner nu fosterrörelser både på Gabrielle och Remis, det är så mysigt att stå där och känna sparkarna😍

Lindbygarden
1/13/14, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Måste dela med mig av bilden även här, det kommer bli så att jag lägger den överallt men jag blev så impad över att tösen ens kom på tanken att måla fölungen.

Vi brukar nämligen känna på magar när hästarna kommer in på kvällarna då det är så mysigt att känna de små rörelserna😍

Min dotter hade idag målat denna bild i skolan!

Hanna
1/14/14, 2:57 PM
#3

#2 Men åh! 😍 Hoppas hon fått mycket beröm för den fina bilden! 🙂

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

MiaMaria
1/14/14, 7:26 PM
#4

Vi kommer betäcka I till våren, då blir det med pre-hingsten Marinero MG från Pepino PRE, länk till bild 

Vi tror att han kommer komplimentera henne bra med ffa sin storlek men även såklart gångarterna

Lindbygarden
1/15/14, 12:04 AM
#5

# 3 ja då det har hon, hon gillar att rita vår lilla tjej :) #4låter spännande, jag har ibland lekt med tanken på PRE på ngt hälsote men inte kommit till skott ännu. Vet inte modet skulle bli så bra heller.

Peppe
1/15/14, 9:47 AM
#6

Jag har sett både fina och mindre fina SWB/PRE korsningar. Skulle kunna tänka mig en själv om några år om det fått det bästa från båda sidor och dessutom är gul *blink blink* 😉

Får man in en lyckoträff så får man ju en lätt, elegant men maffig häst med både power och framåtgripande gångarter. Nackdelen med PRE är ju ofta de dåliga gångarterna och att dom kan se ut som små köttbullar med 2 m omkrets på halsen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Lindbygarden
1/15/14, 8:52 PM
#7

Jag har också sett den kortbenta varianten. Men jag har på nätet sett en med SWB mamma e PRE hingst och den fanns på pepino pres sida.

Skitfin som föl och u en kortbent Bernsteinmärr.

Lindbygarden
2/7/14, 10:06 PM
#8

Vi kommer få hem ett mkt vackert och välgående Welshsto och hon kommer betäckas med Luxus CML.

Till Donna har jag inte helt bestämt mig och inte till de andra två heller. Vet inte om båda ska betäckas eller inget av dem.

Tiden får utvisa och framförallt vad vi får för föl i år.

Lindbygarden
4/24/14, 9:18 AM
#9

Här börjar det dra ihop sig! Carro har inte långt kvar och Gabbie som är beräknad till den 12 maj undrar jag ominte hon tänk föla lite tidigare, honhar släppt hel överlinjen och har välfyllt juver dock ej spenar ännu.

Upp till toppen
Annons: