Annons:
Etiketttävling
Läst 748 ggr
CaptainBunchie
2013-09-28 21:20

KM Dressyr, lyckad debut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man säga så?

Är iallafall väldigt nöjd med min kille, trots att jag var svinsur på honom då han vägrade gå in i transporten på morgonen.

Blev förstaplacering av 5 tävlande bland ponny. 76,89% och 223p.
"Jättefint ekipage! Fina ridvägar, väldigt mjuk & fin uppvisning! Väldigt stabil häst som kommer av den mycket effektiva & fina sitsen du har! :)"

Red LB:1 som var KM-klassen och är så glad över att jag slapp halter i programmet, då det är en katastrof och han inte vet vad halter är. Fick t.ex. en 5a på halten i slutet, men det är ju bara att träna vidare!

Detta är då första gången vi "tävlar" dressyr, jag och han.
Tränat på programmet har vi gjort *host* två gånger, varav en av dem igår, som gick "skitdåligt". Dvs. räknade inte alls med att han skulle vara såhär sammarsbetsvillig!

Men ja! Har man knoppar och finkläderna på så måste det ju gå bra?! ;)

Men hur ska jag se över på detta? Är det bra gjort av oss?
Har "tävlat" på min fd. ponny, som visserligen inte kunde gå i form och fick som högst ~64% en gång tror jag, så detta känns lagom mäktigt!

Är så skönt att vara tillbaka i gamla goa klubben iallafall. ♥
Skön kommentar när vi skulle ta ärevarvet vid prisutdelningen (förövrigt Rulles favoritdel på hela tävlingen); "Vilket håll då……?"
HAHAHA JAG ÄR SÅ EFTER. ♥

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Brollan1
2013-09-29 09:08
#1

Det kanske behövdes lite "tändvätska" på morgonen iom lastningsproblemet för att få igång kommunikationen och bli av med nervositeten då "det ändå är åt he…te" ;-)

Ibland så kan hästar behöva få bli lite "omskakade" för att kunna "mjukna" och inse vem som leder och vem som följer. Så en konflikt är inte alltid negativ, allt beror på hur vi hanterar den och vad vi gör av den.

Lite träning på detta så är det SM nästa för er då?

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Upp till toppen
Annons: