Annons:
Etikettutrustning
Läst 1346 ggr
Izabelka
2013-09-17 17:41

Lindor eller dressyrskydd?

Har en pålle som inte riktigt är helt 100 i sina ben, tyvärr finna det inte mycket att göra åt. Och undrar hur stor skillnad det är på att linda benen gentemot att köpa ett par rejäla dressyrskydd? Någon som har koll?

Annons:
Linnea
2013-09-18 12:52
#1

Bör vara ungefär samma sak förutom att skydden är lättare att ta på, lindor blir lätt fel om man inte kan. Finns nån slags snabblindor också, typ en korsning mellan skydd och lindor.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Izabelka
2013-09-18 19:46
#2

#1 Ja, precis. Jag har alltid bara lindat.. Men tar ju som sagt längre tid och inte alltid lätt att hålla rent. Aha, ska kolla upp det där med snabblindor. Någon som vet ett par bra dressyrskydd? Gärna typ några som håller värme bra eller så..

Lindbygarden
2013-10-12 11:22
#3

Finns många olika på marknaden. Nu vet jag inte vad det är för fel på din hästs ben men jag utgår ifrån att du fått ok från veterinär att rida Honom/henne.

Det tips jag kan ge generellt är att vara mkt nogrann med att värma ordentligt i skritt först, gärna 20 minuter där du kan checka av start och stop mm och att inte rida på extrema underlag dvs mkt djupt eller stumt.

Stallbandage med goa paddar under är bra att ha inne på box om du vill ha lite mer värme.

Jag har back on track som jag är mkt nöjd med.

Upp till toppen
Annons: