Annons:
Etikettdressyrryttaren
Läst 2640 ggr
Offbeat
2013-09-05 11:37

Dressyrfrisyr

Jag har långt tjockt hår med tunna mjuka hårstrån som försvinner iväg vilken uppsättning jag än gör, ska införskaffa ett hårnät men vill ändå veta och ha tips på hur ni gör ert egna hår fint till tävling?

Annons:
Lindbygarden
2013-09-11 06:27
#1

Det är jag också nyfiken på!

nadilda
2013-09-28 16:16
#2

Jag har väldigt tjock, lång hår med massa små strån. Jag har inte tävlat dressyr än, men jag har tävlat massa truppgymnastik och då är det också fin knut som gäller. 😛 För att mitt hår skulle hålla när jag voltade omkring så krävdes det minst 30 hårnålar, 1-2 hårnät, 3 toffsar och säkert en halv flaska hårspray…. blir väll nästan samma procedur om jag lyckas komma till start i någon dressyrtävling!

LinaN
2013-10-02 19:42
#3

Midjelångt tjockt hår av medelgrov kvalité här. Mitt problem är att det är så mycket och tjockt hår att de flesta uppsättningar trillar ner OAVSETT hur många nålar jag använder…. Och har jag klassisk knut + hjälm så blir det så knöligt att jag får ont i huvudet för att antingen trycker knuten fram hjälmen i pannan eller så trycker hjälmen knuten ner i nacken vilket gör att det känns som om man inte kan röra sig.

Jag tävlar inte på några nivåer, har inte ens kommit ut på en pay and ride dressyr ännu, är en i helgen men vi har inte tränat alls så det får vara tills nästa gång istället. 

Däremot så om jag skulle göra en frisyr med den typen av hår som ni beskriver så är en gelé nog en bra början. Kamma i gelé i håret och fläta det, vira sen upp det med hjälp av nålar och snoddar + nät för att hålla det på plats. Spraya sen hela alltet efteråt.

När jag tävlar så är det lång fläta på ryggen som gäller för mig i första hand. Har en idé om en gammaldags frisyr som borde fungera. Två flätor i nacken tätt ihopa, som man sen viker så man får ändarna upp mot nacken, fäster med nålar och snodd. Sen sätter man en rosett runt ändarna och döljer snoddar.

Det viktiga är ju inte HUR håret är uppsatt sålänge det är prydligt gjort.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: