Annons:
Etikettallmänt
Läst 564 ggr
The_snow_falls
8/24/13, 3:22 PM

Lilla ledarskapet - Ideer sökes

Hejsan alla :)

Jag har precis börjat på fritidsledarutbildningen i Ljungskile och vi ska vid ett tillfälle under våra två år ha ett projekt i ledarskap. Detta innebär att vi ska ordna kanske en föreläsning eller någon som instruerar eller visar något, att man ska engagera alla och lära dem något nytt. T.ex. vi kanske vill lära vår klass att göra upp eld, då kanske någon känner en same som är grym på detta. DÅ kan man be honom komma på någon av våra vandringar och visa och lära oss detta. Vill vi att de andra ska lära sig body building då kan man inte bara visa en film en kvart, utan kanske film OCH någon som pratar om det. 

Jag hade först tänkt ta något annat än inom hästeriet då jag känner att jag redan har gjort detta så mycket och hade tänkt att få lite annan erfarenhet. Dock så diskuterade vi i klassen häromdagen om våra fritidsaktiviteter och efter att jag berättat om min (ridning) så ställde vår handledare frågan om någon i vår klass hade någon erfarenhet om hästar sen tidigare och det visade sig att INGEN hade någon helst erfarenhet av hästar. EN hade provat att rida två gånger för 10 år sedan. 

Jag funderar nu på att ordna så att alla kan komma ut en dag i ett stall och prova på att borsta och hantera hästar i lagom storlek. Jag skulle även vilja hitta någon som hade kunnat föreläsa om hästens positiva fördelar så som för handikappad, i rehabilitering, för ungas självförtroende och självkänsla osv… 

Nu undrar jag om någon vet någon som kan tänka sig att komma till Ljungskile för en föreläsning. Det behöver inte vara en ren föreläsare utan kanske någon som har erfarenhet inom någon av detta eller liknande. Vår ekonomi är väldigt begränsad så det handlar mer om att man sprida de positiva egenskaper hästar kan bidra till människor. 

Vi har väldigt fria händer i detta så om någon har några ytterligare idéer är ni väldigt välkomna med brainstorming :)

Annons:
LinaN
8/25/13, 9:05 PM
#1

Jag vet en duktig tjej som utgår ifrån Göteborg. Anne Dirksen. Hon sysslar med väldigt blandade inriktningar med hästar, men framförallt så jobbar hon med den emotionella och själsliga biten såväl som den fysiska kommunikationen mellan häst och människa.

Hon skulle kunna göra både interssanta demos med häst och hålla en föreläsning om hästens inverkan på människan bland annat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

The_snow_falls
8/26/13, 5:57 PM
#2

Okej, tack så jättemycket. Får kolla upp detta. Grejen lite grann med min tanke bakom detta är att visa andra i min klass vilken positiv funktion hästen kan ha på alla möjlig olika plan för människor. Har du någon kontakt med henne?

LinaN
8/26/13, 6:37 PM
#3

#2 yup, tränar för henne en gång i månaden ungefär. Nu har jag haft ett längre uppehåll då hon är i usa och utbildar sig vidare :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: