Annons:
Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1452 ggr
Lindbygarden
2013-03-31 10:06

godagens 31/3 -2013

Idag är det strålande sol vilket känns superskönt! Nu måste bara värmen komma också.

Har har hänt litegrann, Meja är numer såld så jag har en treåring kvar vilket är lilla Grace.

Idag ska vi åka till stan och handla minnekort till barnens nya spel.

Ikväl blir det pyssel med hästarna, som vanligt, tänkte se om jag kunde hinna med en tur även idag.

Så vad ska ni hitta på?

Annons:
LinaN
2013-03-31 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag har vi storhandlat, jag har sedan suttit och planterat om mina småplantor i större och enskilda krukor. Blir fint detta, tomater, gurka, smultron, chili och morötter är det som vuxit fram precis tillsammans med kryddsalvia och annat smått.

Middagen står på spisen, sen blir det att göra sig iordning för att åka till stallet, mocka, fixa mat, titta över hålet i hoven, motionera Harry lite på lång lina eller löst i ridhuset beroende på om det är folk där eller inte, och sen kl 20.00 kommer kompisarna ur vikingaföreningen och då ska vi träna lite blankvapensstrid. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2013-03-31 20:34
#2

Va gör han på bilden?

LinaN
2013-03-31 21:41
#3

#2 står o kliar Harry på bringan med tvåhandsyxan ^^

vapnena vi använder är inte skarpa, utan har en bluntad egg, dvs att eggen är minst 2½mm bred och inte skärande. Det är inte värre än kendo och liknande.

Träningen gick jättebra, både vikingaträningen och motioneringen av Harry. Det blev inte så mycket motionering av Harry så sett, blev mer hjärngympa och att sluta åp ett bra ställe. Satt upp på honom för första gången på över 2 månader! :D Skrittade några varv i ridhuset, gjorde några enkla övningar och travade 10-15m och han kändes fräsch :D

Imorrn sätter jag igång honom på riktigt, så det blir 40 minuters skrittande plus lite arbete på lång lina :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2013-04-01 12:04
#4

Vilken känsla at få sitta upp igen!

Förstod att de inte var skarpa, det hade kunnat bli lite jobbiga övningar då 😃

Följer du den nya serien Vikings?

LinaN
2013-04-01 16:40
#5

#4 Ja, helt underbart! Min lille plutthäst!

Jo, det är ju det, hade de vart skarpa hade vi inte haft så många kompisar kvar att träna med ^^

ajjemen, och igår började game of thrones igen också! :D så jag är nöjd! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: