Annons:
Etikettövrig-dressyr
Läst 1462 ggr
dinamnam
2013-03-29 09:23

Hjälp med ridskolehäst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp…jag behöver hjälp med att få ordning på en ridskolehäst vid namn Korint. 

Han är verkligen döv för skänklarna och vägrar göra skänkelvikningar på spåret…det funkar inte! Jag har väldigt korta ben så jag når liksom inte ner så mycket som jag skulle behöva, men det skulle vara jätte bra om ni kunde komma med bra tips till den lilla surpuppan som jag rider ofta. Tänk bara på att jag rider på ridskola och måste följa allt läraren säger, men ja…det hjälper inte!

Tack i förhand

Med vänliga hälsningar 

Annons:
Gronstedt
2013-03-30 08:38
#1

Tänk på att man använder ytterskänkeln lika mycket som innerskänkeln vid sidvärtsrörelser. Använd ytterskänkel och yttertygel för att se till att han inte viker halsen och går iväg med ytterbogen före. Ett spöpet bakom skänkeln eller på rumpan på innersidan, eller (beroende på var problemet sitter) på ytterbogen, kan hjälpa till att göra tydligt för hästen vad du menar.

Brollan1
2013-03-30 09:49
#2

Om hästen fortfarande används som ridskolehäst så är det nog rätt svårt att få till detta eftersom andra som rider han kommer att förstöra det du gör. Tyvär.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Upp till toppen
Annons: