Annons:
Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1084 ggr
MillaJ
11/28/12, 9:58 AM

god morgon 28/11-2012

Morrn! Jag har tillbringat morgonen på vårdcentralen, med resultatet att jag mycket riktigt har halsfluss… så nu ska jag gå och lägga mig en stund igen och därefter åka till apoteket och hämta ut penicillin och därefter till stallet.

Och nu är det bara 2 dagar kvar tills vi hämtar Hottie! :D

Annons:
Peppe
11/28/12, 10:17 AM
#1

God morgon!

#0 vilken härlig start på dagen! Flört

Vaknade förkyld idag med. Är ju lustigt att man är frisk när man somnar och sjuk när man vaknar??

--------------------------------------------------------------

Sitter och letar ridhus nu. Min gamla tränare har nämligen bestämt sig för att man INTE får komma och rida i hennes ridhus om man inte tränar för henne eller är uppstallad där längre. Det griniga i historien är att man alltid fått det innan, och dessutom gratis via klubben där jag är med i styrelsen. Hon med ridhuset har nämligen våran klubbs hinder på sin anläggning och använder dessa i sin verksamhet varje vecka, mot att vi får låna hennes anläggning vid aktiviteter. Problemet är att våran klubb är döende med sina 10 medlemmar som alla är typ 40+ och utan häst så vi har inga aktiviteter alls, så vi ville istället få komma och använda bara ridhuset nu vintertid. Detta gick bra förra året, då hade vi bestämda datum som medlemmarna fick komma och rida. Men med det enorma medlemsunderlaget så kom ju 0 till ridhuset dom dagarna. Då försökte vi i år med att man kunde få ringa Henne när man ville komma istället. Vi är 3 st som är intresserade av detta och hon känner oss alla. Tvärstopp.
Är rätt grinig nu, tänker fan driva igenom på nästa styrelsemöte att alla hinder ska därifrån. Inte kan hon ha våra hinder för tusentals kronor och inte ge nåt tillbaka!?!?

Sitter nu och kollar på Högsbys ridhus istället men är ju lite längre. Det tråkiga är bara att ska man köpa halvårskort så är det januari - juni eller juli-december… jag vill ju ha från november-april…. kanske bättre att betala per gång istället innan jag vet hur mycket jag kommer åka.

------------------------------------------------------------------

Jaja nog om detta. Regnar inte idag iallafall så jag hoppas det har sjunkig undan tillräckligt på banan så jag kan vara där idag.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
11/28/12, 5:05 PM
#2

spenderade 2 timmar med attmocka idag.

min lilla medis sköter sig, men nu när vi rättat till en sak så är det nästa som inte fungerar. Så idag hade jag hö uppblandat med spånet i precis hela boxe och inte bara under hönätet, så troligtvis har stackars tösa använt det under nätet till att strö upp i resten av boxen med, vilket resulterar att det nästintill är omöjligt att mocka snabbt eller effektivt. Så har mockat för hand. Blev en full skottkärra med bara hö utöver den vanliga kärran med kiss och bajs… *suck*

Sen när jag kommer hem från stallet så ringer stallägaren då det är någon av de andra som blivit irriterade på att jag inte vill avmaska när min häst har 175 EPG, och de som utfört analysen säger att det föreligger inget behov att avmaska med så lite sålänge hästen inte ska byta stall eller gå in på en helt ny ren och smittfri hage.

Och han har redan gått ihopa med en häst som har över 2000 EPG, samt att hagen de går i är samma de kommer gå i efter avmaskningen. Det finns inte en enda ren hage. Och nu påstår då de andra i stallet att min häst kommer orsaka att smittan går upp till våren, så jag blir tvungen att stoppa min häst full med gift trots det inte behövs enligt vetrinärers rekommendationer. SÅ jag är väl inte så lycklig över det direkt….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
11/30/12, 11:12 PM
#3

Usch va surt Peppe!Rynkar på näsan

Håller med dig, hinder tillbaka igår helst!!!

Upp till toppen
Annons: