Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 941 ggr
LinaN
2012-11-24 12:49

the 6 scales of training

Kommer bli grymt intressant och se denna när den kommer ut!

Walter Zettle, Linda Parelli och Cristoph Hess pratar och visar dressyr och natural horsemanship hur det kan gå hand i hand.

Ser verkigen fram emot den här produktionen! Känns som om man kommer få rejält med ny kunskap och ett annat djup. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lindbygarden
2012-11-24 17:33
#1

Kan absolut bli intressant!Glad

LinaN
2012-11-24 17:42
#2

#1 tycker ju det :) Blir liksom en helhet hoppas jag iaf, att bara för att man sysslar med NH så utesluter inte det att man kan träna och tävla dressyr.

I dagsläget verkar det finnas en sån "idé" att NH bara är till för skogsmullar och sånna med hästproblem. Men titta bara på Lauren Barwick som tävla i OS nu (handikappdressyren) hon är PNH-elev o tävlar liksom på OS-nivå. Och inom hoppningen är ju Lois moneta PNH-elev också ;)

Däremot tror jag att många skogsmullar nöjer sig med att ha en häst som är trygg och stabil i skogen och kanske på nån liten pay and ride/jump. Så att i längden så syns ju bara alla "skogsmullar" (eller westernryttare) som använder NH medan dressyren inte har några förespråkare på de höga nivåerna förutom då Lauren, och hurmycket uppmärksamhet får handikapp-dressyren egentligen? inte särskilt när man jämför med den vanliga dressyren.

En tjej i mitt stall, hon är dressyrryttare och visar lite intresse för NHn men säger gång på gång att "det tar för lång tid" "man kan ju inte rida dressyr med NH" och sånna saker. Men jag tror man begränsar sig och sin häst om man tänker så. Om man har en bra grund så kan man komma enormt långt speciellt om man tar hästens samling på allvar och då menar jag inte bara den fysiska utan även den psykiska och själsliga/emotionella samlingen. :)

En hysterisk häst är ju allt utom samlad emotionellt, men kan ändå utföra skolor över mark (fysisk samling) för att göra sig av med ryttaren eller fly från det som gjorde hästen upprörd.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: