Annons:
Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1139 ggr
Peppe
2012-11-21 09:30

God morgon 21 november

God morgon!

Förkylningen hänger i men den har varit helt okej ändå hittills. Ont i halsen och huvudet och lite snorigt men det kan man ju leva med.

Har tömkört Blacky nu 2 dagar pga förkylningen men idag tänkte jag nog hoppa lite. Eller hoppa och hoppa, vi tar oss över cavaletti på 40-50 cm Flört

Klippte honom igår och tidigare har jag gjort en form av jaktklippning. Igår klippte jag benen också, stod inte ut med att se honom i sina mockasiner varje dag. Så nu har han bara päls på ryggen kvar, räcker gott o väl Flört

Tänkte kapa manen idag och så kommer hovis imorgon, sedan är han så fixad han kan bli inför jaa, våra skogsturer!?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
LinaN
2012-11-21 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

gomiddag!

jag åkte till stallet 07.05 imorse, vart framme 07.35 (näst tidigaste bussen ut men den som är kortast restid på hela dagen) plockade ut honom till ridhuset för de stod fortfarande inne. Hon som hade utsläppet hade försovit sig ^^

Tränade online idag igen, men idag lade jag en hel del fokus på serpentin/väv-mönster, cirklar och figur 8. Och vilken skillnad det blivit på sistonne! Han kan "mönstrena" nu så vi behöver mestadels bara fokusera på samspelet och inte hur han förflyttar sig, det är så grymt!

Han har börjat bära sig i traven, blivit mer alert på vad jag ska be honom om och slutligen idag så erbjöd han sig att galoppera inte bara ETT varv utan hela TVÅ varv kring mig när jag hade bett om galoppen ett par gånger. Och inte en ända gång stack han för mig när vi jobbade på cirkeln :D

fortsätter det såhär så kommer vi kunna göra enkla galoppombyten från marken till i vår! Sen ska man bara komma dithän uppsuttet sen också :D

Provade också att tömköra lite idag. Han är lite tveksam tills han kommer igång, men svänga o stanna funkar jättebra. Men vårt största problem vart att tömmarna fastnade i hans hovskägg och päls på benen *ASG* så att han trodde ju jag gjorde halt när jag inte alls gjorde det ^^ Har ingen gjord utan tömkör med långa linor.

Behöver jag säga att jag är stolt över min sötmule som gjort sånna framsteg under året som gått? :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2012-11-21 19:30
#2

Seg och trött idag. Bara jobb samt haft barnen hemma då även de varit lite risiga.

Har lagt ut Bosse på annons så vet ni ngn som söker ett trevligt ämne så finns han.

Upp till toppen
Annons: