Annons:
Etiketttävling
Läst 7086 ggr
Lindbygarden
11/14/12, 4:09 PM

Dressyrprogram

Annons:
manzii
3/10/13, 7:23 PM
#1

Det är bra dressyrprogram där men finns det ingen hemsida där vägarna är målade? Jag vet att www.stallbacken.com finns men den funkar inte för mig och jag hittar ingen annan sådan hemsida?

eefoto
3/10/13, 9:32 PM
#2

#1

http://www.tranasridklubb.com/taevlingar.html#anchor127349

Har LC:2,LB:1,LA:1 och LA:P1 uppritade.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

manzii
3/10/13, 11:24 PM
#3

#2 Tack så mycket!! Såg även nu att stallbacken fungerar :)

Jockeytilda
3/12/13, 10:38 AM
#4

Superbra sidor för programmen, har letat efter dem!👍 Jag vill bara smyga in en liten fråga för jag ska starta dressyr på min 8 åriga ponny för första gången om några veckor och ska då vara med på LC och kanske LB. 

Jag blir lite fundersam över mellan tempona i alla gångarter. Ska det gå lite fortare, längre steg, finare steg eller vad? Jag försöker lära mig programmen genom att läsa dem och titta på youtube videos och då är det vissa som länger tygeln, vissa ökar och vissa ser ut att öka trycket i steget typ.

Tack på förhand 🙂

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

eefoto
3/12/13, 3:08 PM
#5

#4 I dem lätta programmen krävs endast en liten längning av steget då det är mellantrav/mellangalopp. Då det är ökad trav/galopp krävs större längning samt explosivitet.

Om du tänker på skritten så är det väll fri skritt i LC? Isåfall är det skritt på lång tygel. Mellanskritt är istället lite längre steg med lägre form.:)

Hoppas du fick svar på din fråga och förstod vad jag menade.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Upp till toppen
Annons: