Annons:
Etikettträning
Läst 3354 ggr
eefoto
2012-10-25 22:56

Rida till musik

Nu när jag skulle uppdatera min spellista jag har när jag rider kom jag att tänka på om det är vanligt att folk rider till musik. Jag vet inte om det är fler än jag som slaviskt rider till musik.Dock kan jag ibland tycka det är lite svårta att hitta ny bra musik som passar att rida till. Min fråga till er är alltså vad rider du till för musik?Varför rider du till musik eller kanske varför rider du inte till musik?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
Rynkel
2012-10-26 23:06
#1

Själv försöker jag lyssna på mina "powerlåtar" som får mig att, om jag inte sitter på hästen då, får mig att dra en djup suck av välmående och känna att jag klarar det mesta. Någon sådan reaktion. Svårt att beskriva men man får lite jävlar anamma i sig. Det har inte blivit så mycket musiklyssnande till häst på sistone men på min ridlista finns låtar som

Never let me go & Spectrum - Florence + The Machine

All this way - Amanda Fondell

Holding out for a hero - Footloose DJ Picks

Divenire - Ludovico Einaudi

There is hope - Zoo Brazil

Lite allt möjligt helt enkelt, från techno till klassiskt! Huvudsaken är känslan Flört

JustMySelf
2012-10-28 20:15
#2

Jag rider alltid till radio när jag är i ridhuset, Mix Megapol tror jag det är. Vi har ett högtalarsystem i ridhuset så man tycker bara på en knapp vid ingången så startar den, dock är det Mix Megapol som startar automatiskt. Jag hade föredragit typ NRJ eller liknande men antar att det är stallägaren som programmerat Tungan ute

Vågar inte rida med hörlurar i när jag är ute, känns som att det blir lite osäkert ifall det är något hästen blir rädd för och jag inte reagerar lika snabbt för att jag inte hört något Obestämd

Mantissa
2012-11-01 19:38
#3

Jag rider inte till musik. Den har en förmåga att få hornen att växa ut på mig, och då går det för fort:)

Papaya
2012-11-04 11:14
#4

Jag rider inte med hörlurar i utifall hästen skulle bli rädd för något. Däremot har jag spelat musik i telefonens högtalare på senare tid när jag rider själv i paddocken. Med musik blir det mycket roligare, och då piggnar även pållen till. :)

Det jag väljer att lyssna på blir oftast det som jag känner att jag vill höra just då, men låtarna är ofta snabba och uppiggande.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Snovit11
2013-05-27 17:26
#5

Min favvo låt att rida till är Thrift Shop för den har ett så skönt gung så den är jätte bra att galoppera till! :D (eller ja den passar min hyrponny perfekt)

LinaN
2013-05-27 17:43
#6

I ridhuset så kan jag rida med hörlurar (om jag kommer ihåg dem) annars så pluggar man in radion. Men blir dåligt ljus längst ner i ridhuset då vi inte har nått ljudsystem där.

Däremot ute skulle jag inte vilja rida med hörlurar just med tanke på att man då tappar förmågan att läsa av omgivningen, speciellt i trafiken. Däremot har jag sett folk rida med hörlurarna knutna "under hakan" på sig själv med musik utan att tappa omgivningens information. Och det är väl ett bra alternativ.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peppe
2013-05-27 18:02
#7

jag fick en mp3 i födelsedagspresent så nu rider jag ofta till musik. både ute och på banan.

Rider jag ut så har jag låg volym/bara ena luren i örat. Har sådana där dåliga lurar som släpper in en massa ljud från omgivningen.

Brukar rida till lite allt möjligt, men tycker också det är svårt att hitta nya låtar. Men jag har haft min så kort tid att jag inte hunnit tröttna på låtarna riktigt än ;)

Ett musiktips är gamle Phantom of the opera (gärna karaokeversion)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Upp till toppen
Annons: