Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1891 ggr
[MajaWrangstadh]
2012-10-08 03:04

Åsikter om den här hästen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej! Om ni ignorerar ryttaren (a.k.a. jag och min sämsta sits), vad har ni för åsikter om den här hästen vid första anblicken?

http://www.youtube.com/watch?v=r7HvCYz1nQs

Lite svårt att se med alla småklipp och den kassa kvaliten kanske, men bara ni har något litet att säga blir jag väldigt glad!

Inga påhopp och elaka kommentarer, bara funderingar och kritiska bedömningar! Tack fina ni:)

Annons:
[MajaWrangstadh]
2012-10-08 03:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2

[MajaWrangstadh]
2012-10-08 03:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

3

[MajaWrangstadh]
2012-10-08 03:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

4

JTphoto
2012-10-13 21:17
#4

Jag tycker hästen ser jättefin ut. Luftigt steg och bra energi. Vet inte varför du säger att du har sämst sits? En häst som man får dålig sits av passar man nog inte på. Men jag ser inte felet på din sits här?

Däremot tycker jag sadeln ser lite underlig ut. Min känsla är att sadeln ligger alldeles för långt fram eller inte passar alls. Det gör att hästen ser ut att ha en onormalt lång rygg och länd. På bildena syns det (enligt mig) tydligt att hela bakvalvet lyfts upp från hästens rygg. Varje gång man då sätter sig ner igen trycks sadeln tillbaka mot ryggen.

Det kan vara en synvilla, eller vad känner du?

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Rynkel
2012-10-17 15:57
#5

Jag gillar vad jag ser! Skrattande Känner dock samma som #4, att sadeln ser lite konstig ut? Det syntes redan på filmen, att hela du och sadeln verkade sitta/ligga väldigt långt fram, nästan över manken på hästen? Lätt åtgärdat om så är fallet ur min synpunkt (sadelbyte, omsadling?)!

karolina hästtjejer
2012-10-20 00:12
#6

Trevlig häst, försök rida den mer fram till bettet, den går bakom lodplan på samtliga bilder. I övrigt ser ni ut att var ett fint ekipage som passar fint ihop.

Mvh karolina

www.hasttjejer.wordpress.com

Annons:
eefoto
2012-10-23 22:21
#7

Jag personligen tycker den ser lugn och harmonisk ut.Ser inte ut som den stör sig av något. Dock tycker jag det ser ut som den behöver stärka sig för att kunna orka gå i en högre och mera samlad form med mera rygg och bakbensaktivitet. Då ska man ju rida i låg och rund form precis som du gör.

Om din sits skulle jag tro att sadeln är boven i dramat då den tippar framåt och då även gör att du tippar framåt.

Men som helhet ett lugnt och harmoniskt ekipage.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Cloaffe
2012-10-24 09:43
#8

Jag håller med er andra, hästen ser ut att röra sig fint och vara en trevlig häst men att sadeln lätt kunde flyttas bak ca 10cm eller ny sadel så att du hade möjlighet att komma runt med benen lite bättre och därigenom ge hästen bättre stöd och "push".

Hur gammal är hästen?

Har du provat rida henne i dressyrsadel?

Lycka till med henne i framtiden :)

mausan
2012-10-29 15:00
#9

Håller med #8, sadeln sitter för långt fram ^^ Men annars ser det super ut!

@ the gym

MiaMaria
2012-10-30 13:49
#10

Jag skulle vilja veta varför du vill veta Flört Är det en häst du provridit och är intresserad av? Vad ska du ha den till isf? (är nygammal här på iFokus så har inte hängt med i tidigare trådar)

Jag tycker hästen är i grunden trevlig och den har en bra grund i arbetet genom kroppen. Dock behöver den ridas mer fram till handen och ta ett ärligare stöd. skulle tippa på att den antingen är i 4-årsåldern eller att den är äldre o oriden? Skulle kunna gå att jobba fram något bättre gångarter, ffa galoppen går det nog att plocka fram mer i, utifrån det som man ser på filmen.

Håller med de övriga om att sadeln inte passar nå vidare.

Lindbygarden
2012-11-06 16:58
#11

FlörtJag vet hur det har gått, hoppas få se lite bilder och filmer!

[MajaWrangstadh]
2012-11-06 19:43
#12

#11 Hihi, antar att du håller till på buke?;D Det har gått finfint, här är en liten ridfilm ifall ni är intresserade:

http://www.youtube.com/watch?v=a5opGfwUTZc

Lindbygarden
2012-11-06 19:58
#13

Ja man surfar runt lite här och där Flört

Hur länge har hon varit här och hur har allt gått med resa, ny miljö etc?

Ska kika på din film om en liten stund när barnen lagt sig.

Annons:
[MajaWrangstadh]
2012-11-07 01:49
#14

#13 3 veckor nu! Hon är världens bästa när det gäller sånt, lite stirrig första gången hon fick se alla nya platser men nu är hon kolugn på alla sätt. Hon åkte Tyskland till Schweiz med ett hästtransportföretag baserat i Belgien (om jag kommer ihåg rätt) och det gick utmärkt också. Duktig häst:)

[MajaWrangstadh]
2012-11-07 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bild från i torsdags!

Lindbygarden
2012-11-07 07:20
#16

Va kul att hon har så bra temperament! Hon ser verkligen jättetrevlig ut!! Betydligt bättre sadel också Flört

Satsar ni på dressyr eller är det hoppning?

Upp till toppen
Annons: