Annons:
Etikettallmänt
Läst 1372 ggr
eefoto
7/8/12, 9:36 PM

Artiklar

Nu behöver vi just din hjälp med att komma på ämnen till artiklar! För att få sidan mer levande och även då bättre för er medlemmar. Allt blir ju bättre då fler hjälps åt?!Flört

Så vad skulle just DU vilja läsa om?

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
Brollan1
7/9/12, 10:31 AM
#1

Dressyrarbete på töm eller långa tyglar från backen på en nivå ovanför grunderna upp till gp nivå, lite som spanska ridskolan håller på med vore riktigt intressant. Det borde vara ett bra sätt att träna unghästar eller skadade hästar utan att rida.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

eefoto
7/12/12, 5:55 PM
#2

#1 Du menar om tömkörning och sånt som kan stärka unghästar/skadade hästar då?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Brollan1
7/13/12, 8:56 AM
#3

Inte riktigt så utan mera att rtda dressyr från marken för att avlasta och/eller rehabilitera hästar som redan kan rätt mycket. Dvs lite högre upp på utbildningsskalan. Lite som att arbeta hästen vid hand med långa tyglar.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

eefoto
8/20/12, 9:54 PM
#4

Nu när sommarloven är över och skola/jobb sätter igång igen kommer jag försöka att lägga upp artiklar minst en varannan vecka beroende på läxor,prov,tävlingar etc…Men för att det ska funka vill jag gärna veta  vad lite fler vill läsa om och vad ni skulle tycka vara intressant att läsa om.

Är det träning från marken,hoppövningar för dressyrhästar,olika hjälptyglar,bett etc. Vad vill du veta mer om eller vad vill ha tips om?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

[SimonJennah]
9/4/12, 10:16 PM
#5

Skulle vilja läsa artiklar om att komma igång med dressyr allmänt, jag har ridit väldigt mycket men dressyrbiten har liksom halkat åt sidan ganska mycket.

Övningar, "nybörjarråd" om att få hästen i form och så vidare.

Upp till toppen
Annons: