Annons:
Etikettprogram
Läst 2686 ggr
[TrädalsHedvig]
5/5/12, 4:19 PM

HJÄLP INFÖR TÄVLING!

Jag har anmält mig till en Lc:1 som går av stapeln 17maj med min D-ponny. Trodde inte kravet på formen skulle vara så strot men när jag lät runt verkar det som om kravet är större än vad jag trodde. Min ponny har formen i skritt men bär sig inte helt i traven :O

Vill veta era erfarenheter om vad som är viktigt!? Jag har läst på ett papper som jag laddade ner från ridsprtförbundets hemsida om programet. Men där står det bara: Hästens form (eftergift på tygeln)

SNÄLLA HJÄLP!!!

Annons:
Amalia.wahlström
5/5/12, 7:30 PM
#1

Vad jag vet ska det inte vara så stora formkrav i LC:1 men det är också olika från domare till domare men det ska i alla fall inte vara så stora krav ;) Lycka till!

 

[TrädalsHedvig]
5/5/12, 9:01 PM
#2

Puuhhh ;) Hoppas på en snäll domare då… Tack så mycket föressten ;)

eefoto
5/5/12, 9:02 PM
#3

Hästen behöver inte gå i form.Och med form menar jag arbetar med höjd rygg,bakben under sig och rätt med hals samt huvud.Inte bakom lod. Dock ska hästen vara eftergiven på tyglen.Alltså sänka och bjuda fram till hand.Ta stöd och vara påväg mot form.

Det som jag skulle lägga mest vikt på är vägarna och korrektheten i uppvisningen.Se till att hästen följer och är på signal.Det är det viktigaste.Sen är det ju alltid ett stort plus om hästen bjuder fram,nedåt eller går i form.  :)

 Erika, ~värd på dressyr~

[TrädalsHedvig]
5/5/12, 9:54 PM
#4

#3 Tack!

Min ponny kommer tidigare från ridskola men passade inte eftersom hon var så olydig, stressad o busig. Lite speciel men på rätt väg. Har under de fyra månader hon varit med mig gått från stressad till kolugn och mega lydig. Skulle tvärbrommsa från gallopp om jag bad henne;) Måste bara mitt programet få plats i minnet…

spöketlaban
5/8/12, 3:22 PM
#5

jag sk faktist också tävla LC:1 den 17 maj :) nej, det är inget krav på att hästen går i form, dock är det ju ett plus :)

JTphoto
5/23/12, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Du behöver inte vara orolig. En tävling skall vara något kul och även som häst går med öronen vid din näsa så kan du ställa upp. ALLA skall ha rätt att tävla och ju fler som gör det desto ROLIGARE blir det. Kör hårt!!

Det finns ingen som kan sparka ut dig från tävlingen för att din häst inte går i form, det värsta som kan hända är att du får lite sämre poäng ;)

Lycka till!

MVH Julia

(Bilden är tagen mitt i en totalt misslyckan fattning! Men jag är glad ändå!)

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
Upp till toppen
Annons: