Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2220 ggr
ForYourMalice
1/29/12, 10:09 AM

Gör om det där om ni kan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, jag vet att det kanske inte är världens största prestation att lyckas rida ett GP-program på en häst som är skolad med bett, bettlöst, men jag tycker att det är en stor milstolpe att det finns någon som faktiskt visar att det går!

Och då kommer ju även följdfrågan, varför måste man använda inte bara ett, utan två bett, när det går alldeles utmärkt att rida utan något alls?

Kanske är det dags att låta folk få tävla med vad de vill i mun eller på hästens huvud…

Alizée Froment på hästen Mistral gör det i alla fall jäkligt bra!

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Annons:
ForYourMalice
1/29/12, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En annan tjej som visar att det är fullt genomförbart är Catherine Henriquet på hästen Michel (tror han heter så?)

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Catta-
1/29/12, 9:57 PM
#2

Wow! Ser riktigt häftigt ut :) Tycker också de vore en bra idé att man fick tävla med det bett(eller inget bett) man vill :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

LCHansson
1/31/12, 5:59 PM
#3

Absolut, det är något bland det jag ifrågasätter mest med den här grenen. Är så korkat rent ut sagt!

Någon får gärna säga emot mig.

[Tovab]
2/4/12, 8:46 AM
#4

Min häst är så låg och trång i gommen, frågan är om det ens får plats med 2 bett?

Till kandar, vill kunan utbilda henne såpass och kunna rida med kandar. Men hon gör sakerna bettlöst också, har bettet där bara för att jag måste. Rider med vikthjälper och skänkelhjälper. Inte i händerna :)

ForYourMalice
2/7/12, 1:42 PM
#5

#4

Det finns egentligen inte ens plats för ett bett i munnen på en häst.

Att tänka på är att välja så smala bett som möjligt, helst raka eller tredelade.

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

komkoma
2/13/12, 1:13 PM
#6

gör om detta om ni kan

Annons:
ForYourMalice
2/13/12, 6:06 PM
#7

#6

Den där hästen hon rider dog i onsdags..Rynkar på näsan

Det är imponerande, men mycket lättare att åstadkomma i reining och western i allmänhet eftersom man sällan eller aldrig rider med händerna då, elle råtminstone inte ska göra det.

Då är det här lite mer fascinerande tycker jag;

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

komkoma
2/13/12, 11:13 PM
#8

Okej, Jag är inte så insatt i western alls, Bara klassisk ridning så i mina ögon va det skithäftigt!

komkoma
2/13/12, 11:15 PM
#9

#7 Wow! kollade på videon nu, Gåshud!

ForYourMalice
2/14/12, 7:10 AM
#10

#8

Då ska du se den här;
Flört

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Upp till toppen
Annons: