Annons:
Etikettdressyrkörning
Läst 2566 ggr
Elshira
6/29/09, 4:02 AM

Selen och vagnar

Vart kan jag hitta selen och vagnar för både enbet och parbet för dressyrkörning? Har 2 st welsh Mountain hingstar som är halvbröder och vill börja tävla… Vill inte ha några klumpiga selar utan lite smäckrare i modellen som faktiskt passar och ser enhetligt ut på en dressyrbana och till uppvisning. Behöver all hjälp jag kan få!

Hakuna matata!

Annons:
LinaN
6/29/09, 1:26 PM
#1

Drive-out har flera fina selar. Sen finns en av deras selar ävne hos Börjes i tingsryd för några hundralappar billigare, men det är samma leverantör så kvalitén är densamma. Det är en smäckrare sele, som är väldigt snygg enligt mig iaf.

Kika på det. :)

Sen har ju driveout ruskigt fina vagnar till inte ett alltför ruskigt pris.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
6/29/09, 1:42 PM
#2

suck nu har jag tappat alla mina länkar jag en gång haft eftersom vi bytt dator… men drive-out som #1 skriver.

tidaholmsvagnar är också värt att kolla på

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Linnea
6/29/09, 1:48 PM
#3

selar.se kanske har nåt

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
6/29/09, 1:58 PM
#4

gamla vagnar finns ju att hitta på blocket bla. ibland finns där renoverade men dom kosar en del. vill ha den billigare varianten så får du räkna med en hel del renoveringsjobb. köpte själv en åkvagn förra sommaren och jag hoppas jag får den färdig till nästa sommar.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Elshira
7/3/09, 6:23 PM
#5

Tack så jätte mycket för hjälpen =)

Hakuna matata!

exitingsvillemo
7/4/09, 3:39 AM
#6

Oj vad kul med en till som sysslar med dressyrkörning =)

Ja du har ju redan fått en del tips.

Driveout,  selar.se, mfl.

Allt beror ju på vad du kräver för kvaliet och så.

Annons:
exitingsvillemo
7/4/09, 4:08 AM
#7

#1 Vilken sele är det som finns hos börjes? Hittar inte…Glad

TS> nu vet inte jag hur pass erfaren du är inom körning, så detta kanske låter som en självklarhet i dina öron =) Men var noga med att kolla upp TR vad som gäller för tävlingsvagn. Många vagnar på marknaden håller inte måtten för tävling.

Finns hur mycket vagnar som helst, där spårvidden är aldeles för liten. Tipprisken ökar också med en vagn med smal spårvidd.

Fiona
7/5/09, 3:39 PM
#8

Angående spårvidden så är den nere på 1.10 nu för enbet, men som #7 säger så blir det säkrare & stadigare desto bredare vagnen är =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

LinaN
7/5/09, 8:38 PM
#9

#7 körsele deluxe av holländska ideal harness.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

exitingsvillemo
7/6/09, 1:15 AM
#10

#8 ja dom ändrade ju det nu i nya TR, kanonbra tycker jag =)

Fiona
7/6/09, 5:44 PM
#11

#10 Nja bra vet jag väl inte, vi fick bredda min förra tävlingssäsongen för att dom breddade till 125 (eller va det 130?!) och då var min 110. Så denna säsong drar dom ner bredden igen… Jaja det känns ändå bättre att köra brett tycker jag ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Ninnii
7/6/09, 6:20 PM
#12

Det är lite krångligt det där med bredden. För i lagserien ska vi köra med 2008års TR. Mne den har det plockat bort från ridsportförebundetshemsida. I helgen när vi hade vår stora tävling på Skogsborg så kördes det efter 2008 års TR oxå. Så en tjej som hade en vagn på 115cm fick inte starta med den för det körde inte efter 2009års TR. Så man måste nog kolla upp noga vart man är och tävlar för att se vilket TR de kör efter. Så det bästa är att ha en vagn som är 125cm om man vill tävla.

exitingsvillemo
7/6/09, 6:23 PM
#13

#11 jag tycker det var bra att dom drog ner bredden på tävling. Finns betydligt fler vagnar att välja på nu, med den bredden.

va det inte 120 bredden skulle vara då? Eller var det 125, INTE 130 iaf =).

Självklart är det ju bättre att köra brett, min nya rockard är på 125. Men so sagt, fler tävlar nu eller intresserar då dom ha vagnar med 110 bredd. Och jag tycker det är kul att det blir fler som intresserar sig för körningen =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: