Annons:
Etikettnytt-i-dressyrvärlden-sverige
Läst 1744 ggr
Lindbygarden
1/30/10, 2:01 PM

Flyinge i nytt samarbete med Ad Valk och Celle

Detta innebär att Flyinge kommer få nya fina hingstar i sitt program!

Bla hingstar som IPS Tuschinski! Några av de holländksa hingstarna ska visas på bruksprovet.

Mer kan ni läsa på Flyinges sida http://www.flyinge.se/

Annons:
ThunderClap
1/30/10, 3:17 PM
#1

Jag plockar ut för att underlätta:

Ad Valk kommer själv att ---  visa fem hingstar vid årets svenska bruksprov, två i Holland godkända äldre hingstar samt tre stycken nyblivna treåringar. 10 årige IPS Tuschinski e. Krack C u. Kalinja e. Pion - Amor. Den femårige Apache e. UB40 u. Tolanda e. Krack C - Inspekteur Treårshingstarna består av Cashmir e. Serano Gold u. Jamaica e. Michelangelo - Oldenburg och Colonel e. IPS Tuschinski u. Tieni R e. Goodtimes - Ulrich. --- Dessutom visas Conaisseur e. Con Amore u. Donna Clara e. Donnerhall - Legat. Denna är nyligen godkänd i Belgien (BWP).

4 st hingstar ifrån Celle, 2 hopp 2 dressyr.Dressyr:
Don Henrico, 7 år. e. Don Frederico - Laurie Crusador xx.** Royal Blend**, 9 år e. Rotspon - Lauries Crusador xx.

Hade varit roligt med lite mer spritt kwpn-blod, blir mkt Krack C känns det som nu med tre utav fem hästar ifrån dem med det i närmsta tre leden. De har ju mer som är intressankt hos dem, hade varit trevligt med att få in lite mer blod än just det…

MiaMaria
1/30/10, 6:46 PM
#2

Ja måste hålla med #1, de blir för mkt av de "goda". Han liksom Gribaldi är innehingstar just nu, de kommer massavlas ännu mer på dem. Jag säger inget ont om att avla på den men de ska ju vara med rätt ston då, inte fröken svensson som ska betäcka sitt Maraton (visste inte vilken hingst jag skulle ta..) sto som inte höll för ridningen…

Lindbygarden
1/30/10, 8:05 PM
#3

Det blir mkt Flemmingblod iom att de också har Lingh som är e Flemmingh och visst har också Wladimir OA Flemminghblod.

Men jag tycker att det bådar gott att de startar sammarbete så vi får tillgång till flera internationella hingstar sen.

Det är iallafall inte massa Jazz-blod. Jazz lämnar ju ofta fantastiska hästar men med mkt flykt vilket gör den inte helt lättridna. Ex Parzival är ju efter Jazz..

Upp till toppen
Annons: