Annons:
Etikettnytt-i-dressyrvärlden-utomlands
Läst 1720 ggr
MiaMaria
2/11/10, 10:13 AM

LDR-grupp på Facebook

Anky mfl har startat/gått med i en grupp på Facebook för de som stödjer LDR (low, deep and round)

Läs mer här

Själ har jag inte möjligtheten att gå in på fejjan (blockerat, suck) från jobbet men ska göra de så fort jag kommer hem

Annons:
ThunderClap
2/11/10, 12:15 PM
#1

Jag kan bara gapflabba.

I  facebook gruppen verkar de ha en anna definiering än FEI iallafall på vad som är LDR.

MiaMaria
2/11/10, 12:26 PM
#2

Jasså? Som sagt har jag inte möjlighet att komma in förrän ikväll. Vad säger/skrivs de? *Änyfiken*

ThunderClap
2/11/10, 12:47 PM
#3

ag är inte medlem på facebook, vet inte om mer information kommer fram om man är, står att allt ska vara offentligt?

Men är inte särskilt mkt utskrivet.

Kanske bara har att göra med att jag har svårt att ta facebook särskilt seriöst?

Vet inte hur facebook gruper sköts, men vore intressankt att veta närmare vad som är tanken bakom fotoalbumet som är en salig blandning med allt möjligt och underlig information som enligt mig iallafall många gånger är felaktig och är långt bort ifrån min saning på saker. Fotoalbumet känns som någon som läst Theresa Sandin's hemsida Sustainable Dressage och inte gillat det och försökt visa bilder som visar det motsatta, men inte kan motivera det hela för fem öre.

Svårt att tro att det är seriöst när bilderna uppenbarligen är stulna :/

Hittade faktiskt en sak jag gillade på sidan! Ett klipp ifrån Philippe Karl där han däremot dissar dem ;)

"Philippe Karl Official Statement on LDR and the FEI Statement Share Tue at 11:31pm :

"The FEI has bravely decided to make no decision at all. Rollkur isn't officially permitted, but the same posture persists under another name (Low, Deep and Round). The rules haven't changed and everything will go on as before, in the mo…st perfect hypocrisy. But we're not giving up yet; rather, we will continue to fight against this catastrophe."

Philippe Karl"

Ifrån skaparen utav gruppen?:"Well, Michael Klimke, I personnally think that it is very clear :

- some people wants to take Holland down from its place no 1 in the world by trying to bann their riding technics !

- and some people are frustrated because they dont understand the technics of top dressage !

- and some people are too …lazy or too old to be a student again and learn a whole new base of technics so far away from what they already know !

- and finally, some (a few) people make MONEY on this hetz by clinics, books etc, but I'll bet you that if the hetz would have been that the blocked out-line in the OLD FASHION "CLASSICAL" RIDING is harming the horse, then these opportunitists would have been screaming about THAT !!!"

MiaMaria
2/11/10, 1:31 PM
#4

Måste helt klart gå in, de där svaret lät oerhört att ligga på låg nivå. Ska även spana in bilderna

ThunderClap
2/11/10, 1:42 PM
#5

#4 Alla svar där de uttrycker sina åsikter och framförallt i det highly amusing fotoalbumet är utav denna nivån ;)

MiaMaria
2/11/10, 4:28 PM
#6

Jisses, vet inte vad jag ska säga, nå LDR är de ju inte frågan om iaf, de mesta är ren RK/HF. Ser även vem som startat gruppen, inte så förvånad.

Fine för mig med LDR men inte i den tappningen.

Annons:
ThunderClap
2/11/10, 7:41 PM
#7

För min del betyder det att jag ser ner mer på toppryttarna som går med att skriva på något sådant här. Undrar om de ens läser innantill innan de accepterar att låta sitt namn stå för något?

MiaMaria
2/12/10, 1:32 PM
#8

Antagligen inte, de tycker de ser bra ut att de "sponsrar" LDR men de har inte kollat nå noggrannare på gruppen o vad den egentligen är

Upp till toppen
Annons: