Annons:
Etikettövrig-dressyr
Läst 2678 ggr
exitingsvillemo
3/3/10, 10:16 AM

Akademisk ridning

Hur många här inne rider akademiskt och hur långt har ni kommit i er träning?

Annons:
LinaN
3/3/10, 11:15 AM
#1

jag rider inte AR per say, men har starka influenser därifrån.

men vi följer inte utbildningstrappan som det är just nu och vi har influenser från andra håll också.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Animal-3
3/3/10, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag försöker omskola mig till AR ryttare och har ändrat min syn på hästens form väldigt mkt, speciellt i samband som man lärt sig mer om hästens exteriör.
Dock är jag fullständigt nybörjare och inte ekonomin (just nu) att ta en massa kurser som jag skulle vilja.
Vi jobbar på det lilla vi kan men det är ju bara en ytte pytte del av allt jag och grabbarna gör.

halludu
3/3/10, 1:33 PM
#3

Jag rider inte akademiskt, men hästen jag har på foder nu är riden i det. Så ägaren har ridit rätt mycket med honom..

exitingsvillemo
3/3/10, 9:42 PM
#4

#3 tycker du att är annorlunda att rida den hästen än andra hästar?

Jag menar, finns det ngt som tyder på att han har tränats akademiskt förr? Glad

halludu
3/4/10, 10:23 AM
#5

#4 Ingen anning, mer än att han är väldigt känslig i hjälperna. Men när snön försvinner ska ägaren komma hem till mig och så ska jag få prova på akademiskt. Så längtar! Så jag kommer filma det, så då kan ni få kika ^^. Haha ! : )

exitingsvillemo
3/4/10, 11:23 AM
#6

#5 JA lägg ut filmen så fort du bara kan, ska bli riktigt kul att se Skrattande

Annons:
Nasse99
5/21/14, 6:18 PM
#7

Vi, jag och Gutten har precis börjat med Akademisk ridning men det som kallas Kraftskapande ridkonst. En gren av akademisk. 

Vi jobbar mycket på volter just nu och vi kommer längre och längre för varje pass. Tack för lättlärd häst och snabb naturlig muskeluppbyggnad. :)

Kan be en kompis till mig filma i helgen om du vill se?

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

viktoria91
5/23/14, 9:45 PM
#8

Jag rider AR och håller just nu på med väpnarprovet både från marken och uppsuttet. Min ponny har blivit mycket starkare, kvickare och GLADARE av AR jämfört med engelsk dressyr. =)

Zaphix
6/4/14, 9:46 PM
#9

Hållit på med AR sedan i höstas nu, fast i princip bara från marken ännu. Jobbar med skolorna mycket och andra grundsaker. Riktigt rolig träning. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: