Annons:
Etikettträning
Läst 4915 ggr
Lindbygarden
9/8/10, 12:08 PM

Vad är ert mål med dressyren?

Ja vad har ni för långsiktiga mål och vilka kortsiktiga?

Mitt långsiktiga mål är att kunna rida svår dressyr, kanske inte tävla men iallafall träna. Dock lägst tävla MSV med godkända resultat.

Ngr av mina kortsiktiga mål är

1. hitta en trevlig häst att komma igång på igen - komma igång med träningen och ut på tävling. Börja lågt med LB och LA

2Hitta en riktigt bra tränare som jag regelbundet kan träna för.

3 Antingen anpassa denna gård bättre med ny padock alt hitta en mer träningsanpassad gård.

4 Rida in Grace- matcha henne för treårs och sen unghästklasser.

5. välja rätt hingstar till Gabrielle för att få fram den ultimata hästen till mig själv och för försäljning.

Annons:
kaka1234567
9/8/10, 12:24 PM
#1

Mitt långsiktiga mål är att någon gång få min gubbe.Och kunna göra piruet.

Sen de kort siktiga målen är natt sedan hitta en tränare som är bra komma högt i dressyren de den jag vill ha är 22 och kan galopp ombyten. Och kanske ut och tävla de skulle han nog tyckt vart kull inte satsa högt utan så att han får ha lite kul

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Linnea
9/8/10, 1:29 PM
#2

Vet inte om jag har nåt långsiktigt mål i dressyren.. Fast GP på russ hade ju varit roligt..

Mitt kortsiktigga mål är att få honom att arbeta i en bra form och bli riktigt mjuk och lydig.

Min tanke är ju inte att han ska tävlas i dressyr utan galopp/hoppning men jag är öppen för förslag så skulle han visa sig vara en riktig rackare på dressyr så blir det lite såna tävlingar med. Fälttävlan kanske eller distans? Allt är möjligt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

kaka1234567
9/8/10, 1:47 PM
#3

#2. fast i fälttävlam MÅSTE hästen va mycket välutbildad i dressyren. Och ska kunna galoppombyte mm. Helt änkelt va alltiallo häst. Bra resultat i hoppning dressyr mm

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Linnea
9/8/10, 1:50 PM
#4

#3 Det är därför jag vill ha en bra grund i dressyren, för jag vill kunna ha honom till allt möjligt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

HBKbruden
9/8/10, 1:51 PM
#5

Mitt långsiktiga mål är att

1. rida svår klass med stadiga resultat. Just nu har jag inga hästar som är på den nivån eller uppåt, utan bara unghästar.

2. Jag har även som mål att utbilda mig till åtminstonde c-tränare samt dressyrdomare.

3. Även en förhoppning om att kunna avla fram fina dressyrhästar för sporten i framtiden, eller köpa in föl/unghästar och utbilda.

4. Köpa en hästgård med pojkvännen när ekonomin är stabil.

Kortsiktiga mål är många.

1. Utbilda unghästarna där hemma.

2. Fortsätta träna den stora svarta starka hästen där hemma och förhoppningsvis starta Msv på honom till våren.

3. Fortsätta med mina privatlektioner.

4. Träna mer för tränare och utvecklas inom ridningen.

MiaMaria
9/8/10, 2:22 PM
#6

#3 I debutant o lätt fälttävlan går dressyren i LC o LB så där är de grunderna som krävs. Haar jag inte snurrat bort mig helt är de först i ** eller *** fälttävlan som man gör singelbyten.

Återkommer senare med mina mål

Annons:
[Aremea]
9/9/10, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mitt mål med dressyren är att stärka hästen till självbärighet, lydnad och hög ridbarhet. Målet i dressyren är att kunna befinna mig där, och störa så lite som möjligt.

Lindbygarden
9/10/10, 10:11 AM
#8

#7 Åh så fin!

MiaMaria
9/10/10, 10:18 AM
#9

Då jag inte har egen häst utan rider 1-2 ggr i veckan nu för tiden så är de lite svårt med mål, men kan ta de gemensamma målen för mig o ägaren, som jag även tränar.

- Förbättra skritten

- Förstärka överlinjen/självbärigheten

- Mer power

- Arbeta vidare längs med "utbildningsskalan"

LinaN
9/10/10, 12:04 PM
#10

Långsiktigt mål är att få en hållbar och välgymnasticerad häst som är fullt ridbar vid 30-års ålder.

Mina kortsiktiga mål just nu är att banta ner honom en 100kg minst han har fetat på sig något oerhört på betet. Sen ska vi komma igång med ridlektionerna igen.

I övrigt så är ju bärigheten i traven nästa steg, samt förbättra formen i skritten också hög prio, men det kommer mer och mer har jag märkt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Emma-Rhino]
9/10/10, 4:56 PM
#11

Jag har en äldre fälttävlanshäst som jag tagit över. Har aldrig varit intresserad av dressyr innan men ska börja nu.

Målet är att jag ska bli en bättre ryttare och lära mig få bra kontakt med hästen.Lära mig rida "ordentligt" Oskyldig

När det gäller hästen vill jag att han ska hålla formen på ett bra sätt och förra ägaren tipsde om två dressyrpass i veckan för att hålla honom i fin form med bra muskulatur.

Dyblygiad
9/10/10, 5:20 PM
#12

Jag har nog lagt ner målen för egen del. Jag är en servande mamma där målen är att ungarna ska kunna rida LA dressyr och LB hoppning samt ta fälttävlandskort och rida igenom en terrängbana. Vill ungarna sedan längre så ska vi stötta dem så gott vår ekonomi o tid kan, utan att det går ut över småbröderna.

Jag tror att Therese har satt början på sitt mål att rida en MSB på Gulan och Nat med Ronja. Tara verkar inte ha några mål, hon bara gillar sin ponny.

Lindbygarden
9/10/10, 9:30 PM
#13

"11 Spännande! Berätta gärna mer om din häst i "hästtråden" vore spännande att se en bild på honom.

#12 ska verkligen bli kul att följa tjejerna, hur högt har gulan tävlat tidigare?

Annons:
[Aremea]
9/11/10, 2:09 AM
#14

# 8 Tack:)

LillaLinn
9/12/10, 8:33 PM
#15

Mina mål är nog att tävla Svår dressyr (gärna hoppning också) och någon gång vill jag rida en stoor tävling, typ SM eller EM eller något i den stilen=)

Invisible
9/13/10, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

• Få till den högra formen och hitta ett bra och korrekt stöd i handen, utan att hon försöker bära sig i min hand.

• Hitta en bra tränare jag och Ella trivs med, för att kunna utvecklas och förbättra våra brister.

• Kvala MSV hoppning med Ella nästa år. När detta är uppnått, ska jag klassa upp henne till storhäst, och målet där blir att gå LA med placering. Hade varit kul att starta MSV, men vägen dit är lång, om inte ogenomförbar. Det får bli ett senare projekt. Hon har inte riktigt kroppsbyggnaden, gången eller höjden (146,5) för att kunna hävda sig i de klasserna, men att drömma är väl inte fel! ;-)

• Skaffa storhäst. Eller mål och mål, det är mer en dröm just nu. Jag har helt enkelt inte råd att köpa en häst nu, och att hitta en häst med kapacitet att låna är inte det lättaste att genomföra.

Lindbygarden
9/13/10, 11:44 PM
#17

#16 Va fin hon är!

Invisible
9/14/10, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Tackar. :) Synd bara att jag sitter som en kalsongryckt gorilla, annars hade njag nog faktiskt gillat bilden. ;)

Och jag måste bara säga ytterligare en sak; -vi har uppnått vårat mål för i år i dressyren! Målet var att starta LA, detta är nu uppnått med 61?-63?% i debuten! (mindre bra bild dock..)

Lindbygarden
9/14/10, 11:36 PM
#19

hihihihi det var ett annorlunda uttryck.. Vet inte hur en sån gorilla ser ut men tycker du saknar utmärkande dragFlörtCool

amanda-h
9/26/10, 10:41 AM
#20

Kortsiktiga målet är väl att tävla lätt A med en bra känsla, gärna placera mig också Oskyldig

Långsiktiga är nog att få tävla SM eller liknande tävling på ponny. Extremt lång väg dit ju, men jag har ju ganska många ponnyår kvar, och mycket kan hända.

Annons:
Lindbygarden
9/26/10, 8:10 PM
#21

Man ska sikta högt och inte begränsa sig själv.Glad

Sen ha delmål på vägen.

Lindbygarden
6/29/13, 11:27 PM
#22

Lite kul att läsa den här gamla tråden.

Så här såg mina mål ut

"Ja vad har ni för långsiktiga mål och vilka kortsiktiga?

Mitt långsiktiga mål är att kunna rida svår dressyr, kanske inte tävla men iallafall träna. Dock lägst tävla MSV med godkända resultat.

Ngr av mina kortsiktiga mål är

1. hitta en trevlig häst att komma igång på igen - komma igång med träningen och ut på tävling. Börja lågt med LB och LA

-Här har jag inte kommit så långt ännu. Varit för mycket med jobb och familj. MEN jag har en fin liten c-ponny som jag klassat upp som häst så kanske kanske jag kan börja nu i höst/vinter.

2Hitta en riktigt bra tränare som jag regelbundet kan träna för.

-Har jag ingen ännu men fått tips så sent som idag om en bra tränare.

3 Antingen anpassa denna gård bättre med ny paddock alt hitta en mer träningsanpassad gård.

-Vi kör på här hemma.

4 Rida in Grace- matcha henne för treårs och sen unghästklasser.

-Grace har ridits in av unghästutbildare och har visats på treårstest med Diplom. Blev högst bedömda gångartshäst i Södra Kalmar och kommer gå Championat i höst. Så här följer vi planen.

5. välja rätt hingstar till Gabrielle för att få fram den ultimata hästen till mig själv och för försäljning.

-Arbetar vidare här. Har en riktigt fin unge e Don Primero och ombetäckt igen med Svårklass hingst.

Hur ser det ut för er andra??

MirakelBetty
7/2/13, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#17 haha en kalsongryckt gorilla! xD 

Mina mål i dressyren är att han bär sig själv i alla gångarter, är mjuk och mjuk i kroppen. 

Jag har lite en romantisk bild i huvudet att jag vill ha honom som en "riddarhäst". Stadiga, stora gångarter och lättmanövrerad vart man än rider.

Kortsiktiga målen är att vi ska börja träna mer dressyrprogram och få till lite precisionsridning och börja galoppera nu efter ett halvår av igångsättning :) Det vi också ska jobba med är att han ska sätta under sig och inte bli så lång och flyta ut. 

Bilden är tagen för några veckor sedan.

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

pebb
7/4/13, 1:38 PM
#24

Långsiktigt är att jag vill komma igång och tävla med hästen som jag nyss har köpt, inga höga klasser, vilken nivå beror på vilken kapacitet hon har

Slänger med lastträning också eftersom det är förutsättningen för att vi ska kunna åka iväg på tävlingar sen, hon är inte rädd men har ingen lust (tips önskas men gärna via pm då det här inte är rätt tråd för det)

Bygga upp henne ordentligt så hon orkar dressyrarbetet

Rida ihop oss till ett team

Kort och långsiktigt är att hitta en tränare att börja rida för sedan när hon inte är på betet längre

Vara med på programridning i augusti på min gamla ridskola som träning inför att tävla

[Kajsaa_00]
7/8/13, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mina långsiktiga mål:

Rida minst MSV på ponny

Komma till SM (Dressyr) förhopningsvis på storhäst men det beror på vilken ponny vi köper sen 😉

Bo på en stor hästgård och ha några egna hästar samt inakorderingar

Nån gång äga en svart stor hingst med bred bläs!

Mina kortsiktiga mål:

Få igång min (foderponny) (nu halta) ponny igen.

Starta en tävling till med Alladin innan det är försent

Ha kul

Flytta till ett nytt stall med 2 ridhus

 Min älskling ❤️

evelinnakerman
7/8/13, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Mina kortsiktiga mål:

  • Debutera LA med min ungponny (den starten är inplanerad)
  • Rida DM iår

Långsiktiga mål: 

  • Få rutin på LA-klasserna
  • kvala nationellt och ut på stora tävlingar 
  • Rida SM

/Evelinn Åkerman | http://enewe.blogg.se |

Snovit11
7/11/13, 12:58 PM
#27

Mitt långsiktiga mål är väl att bara regelbundet komma ut på tävlingar mest bara på skoj till en början sen kanske succesivt ta mig uppåt i klasserna! :)

Annons:
majaliten
7/12/13, 1:35 PM
#28

Mitt långsiktiga mål är att kunna tävla MSV dressyr på min pollen Kortsiktiga mål är att komma ut och få rutin på tävlingar att vidare utbilda hästen vidare till MsV och kunna komma ut klara till nästa år.

Chestnut
9/7/13, 3:00 PM
#29

Kortsiktiga mål:

- Sätta igång nya pållen och utveckla mig själv på denna välskolade herre. 

- Utbilda 4 åringen upp till LB & 7 åringen ska börja tränas på LA-nivå.

- Hitta en bra tränare som kan hjälpa mig utifrån min funktionsnedsättning när ekonomin och sjukdomen tillåter regelbunden träning. 

Långsiktiga mål:

- Börja tävla, till en början på LB-LA, senare ev upp till MSV:C i dressyren (har ambitioner i hoppningen också) med 4 åringen. 

- Skaffa helt egen gård med egen verksamhet och bättre träningsmöjligheter

- Ev betäcka mitt gamla sto med en lite mindre hbl hingst alternativt köpa ett trevligt stoföl. 

Sen har jag massvis med mål med pållarna i övrigt men det är inte dressyrrelaterat.

Med vänliga hälsningar
Chess

Linnea
9/18/13, 12:48 PM
#30

Tre år sen sist jag skrev här. Har kommit långt på vissa sätt, andra inte. Han har precis förstått det här med att arbeta i form. Började tvivla på om jag nånsin skulle lyckas…

Nu ser vi framåt!

Mitt kortsiktiga mål är att  han ska kunna gå stadigt i en korrekt form och bli mjuk, böjlig och reglerbar i alla gångarter.

Långsiktigt mål.. att komma så långt det går med honom. Inte tävla men väl träna på så hög nivå det går med honom.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

tomacs
9/23/13, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Mitt kortsiktiga mål är att under nästa år starta medelsvår dressyr. Mitt långsiktiga mål är svår dressyr. Min ponny är 6 år och går LA med stadiga resultat. Nästa år ska han få tävla mot stora hästar. Jag tror inte hans rörelser kommer räcka till för placeringar men jag vill försöka ta honom så långt som möjligt upp i klasserna:)

Offbeat
10/7/13, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Mitt första och främsta mål är att kunna ta med min hästs framåtbjudning även till tävling. Har precis börjat tävla dressyr, innan var vi ett rent hoppekipage. Det är svårt att visa upp sin bästa sida när man har fullt sjå att få hästen att trava framåt har jag märkt.. ;P

Annars har vi som mål att placera oss i LB vilket vi redan varit ganska nära att göra och att kunna rida LA med bra känsla och jämnare resultat. Vi red får första LA idag men det behövs lite mer träning innan allt sitter som det ska :)

Upp till toppen
Annons: