igångsättning
Nu har vi kommit såpass (efter ett dumt spiktramp) att jag äntligen kan börja sätta igång pållen! Han har tappat en hel del muskler och nu behöver vi börja bygga igen. Mitt problem är att han är överpigg och inte kan hålla fokus i mer än någon sekund, och dessutom är ganska grön i utbildningen.
Någon som har någon bra Rolig övning som vi kan göra ute på vägarna? Vi måste hålla oss till skritt, men annars finns inga gränser (förutom min fantasi som just nu är nere i botten).
Mkt övergångar halt skritt halt skritt.. skänkelvikning fram o tebax över vägen. Bara att korta upp ngt steg o rida framåt..
Det gör vi, förutom övergångarna för sånt blir han så irriterad av. Men det kanske jag ska börja med ändå.
Några bra övningar som man kan göra med bommar? Förutom att bara gå rätt över då..

övergångar är ju perfekt att träna på nu då! 
jag håller också på att sätta igång min häst och han har svårt för att korta sig. börjar jag sitta emot så svarar han genom att korta steget och pinna på allt han kan och nu är det perfekta tillfället att träna på det när vi inte kan göra mycket annat.
får du ordning på det under igångsättningen så kommer du ha en betydligt finare och lydigare häst i all fortsatt ridning sen! grundlydnaden är A och O 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~