Ny här
Är nu medlem här och tänkte att jag kan presentera mig och mina hästar…
Jag heter Evelina , född 95 och går första året på Handels.
Är uppväxt med hästar och djur, fick min första ponny när jag var två år.
Året 06 tog jag licens för att köra ponnytrav och gjort det sedan dess (hade dock uppehåll säsongen 2011).
Jag har ett Russhingst f. 2010 som heter Guldhagens Frej (e. Bloka Joker u. Pros Timera) som jag tingade redan när han var tre månader, tanken är väl att det ska bli en ponnytravare av han.
Familjen har även köpt en till ponnytravare Farmens Sprinter (e. Ernst Ronaldo u. Zanthana) som är född 06 och som ska vara barnponny till min systerson och min ponnytravare.
Sprinter hämtar vi inte hem för än November-December då vi ska flytta till gård och har ingen möjlighet att ta hem honom ännu.
2008 köpte vi kallblodstravaren Joggpojken f. 99 som ridhäst. (2007 började jag intressera mig mer för ridningen och tog några lektioner på ridskolan, men blev aldrig att jag fortsatte..mest för att jag var ung och dum, och feg).
Joggis som vi kallar honom var tanken skulle bli våran ridhäst då (hoppning,dressyr). Men blev aldrig riktigt att vi kom igång för än Vintern 2011 då vi började ta privatlektioner .. sen kom vi av oss igen och började träna för montén och hann med en start, sen "bevisat" att han inte håller för trav så har tänkt komma igång med dressyren igen och fortsätta med lektioner, jag är ju världens nybörjare inom "ridsportvärlden", och nu tänker väl alla hur vi kan ha köpt en Outbildad "gammal" travare, egentligen börjar man väl med en läromästare, Men Joggis var/är "den rätte" och jag ångrar mig inte en sekund, tillsammans utvecklas vi :)
Jag hoppas kunna ta oss ut på tävlingsbanan en dag men det känns väldigt långt bort, men nog ska det väl kanske gå.
Förutom hästarna jag nämnt ovan har vi varmblodstravaren Donna Sarina och tvååriga kallblodstravaren Edets Joanna, dom är mina föräldrars så jag är inte jätte delaktiga i dom.
Bild är från i somras på Joggis, mig och min systerson Elias :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkommen till Dressyr