Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 2145 ggr
Emmsann
0

Tips på tävlingsutstyrsel

Hejsan! Jag planerar att efter sommaren dra igång min tävlingskarriär igen men jag har inget att tävla i vilket är mitt största problem! Jag har kikat runt på massa hemsidor och kollat kataloger osv. men jag hittar inte riktigt det jag vill ha.

Det jag söker är en tävlingsutstyrsel (Stövlar, hjälm, kavaj, Ridbyxor, skjorta) som kanske ligger på en lite lägre prisnivå eftersom jag inte vill ge allt nu i början utan uppgradera mig sen!

Har ni några tips på affärer alt. onlinebutiker? Stövlar, Kavaj och hjälmen får gärna kretsa lite kring svart då det klär mig bäst!

Tacksam för alla tips och jag är öppen för alla förslag!

//Emma

Lorita
0

Du har möjligen inte någon butik som säljer begangnat?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Tradera!

Hakuna matata!

Lindbygarden
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Ja tradera är verkligen guld!

Emmsann
0

#1 Jag har kollat runt men det verkar inte finnas där jag bor just vilket är synd :-/

#2 och #3 Jag ska genast kolla där! Tack för tipset :-P

//Emma

Lindbygarden
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lycka till! Hoppas du hittar det du söker!

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, vad kul. Finns det något roligare än att hitta tävlingsutstyrsel? Skrattande
Är det bara utrustning till dig, eller även till hästen?

Först och främst; -hjälm och stövlar måste jag rekommendera att köpa i butik för att få utrustningen att sitta ordentligt. Storlekar är individuella och kan variera enormt mellan oliga butiker. Detta är dels för din säkerhet och bekvämlighet, men också för att väl anpassad utrustning alltid är snyggast. Därför skulle jag nästan vilja säga att kavajen också ska butikhandlas. Men man kan ju självklart få rätt storlek när man beställer också, om man har tur!

Skjorta kan man ju alltid beställa från Hööks, dem har fina, sköna skjortor till bra priser.

Är det något mer du behöver till din utrsutning utöver det du redan nämnt? Sporrar, hårnät, plastrong, Ridbyxor, spö, handskar mm? Jag har så otroligt många onlinebutiker bokmärkta, så jag kan rejsa runt på skattjakt!

Små allmänna tips:

• Detaljer gör verkligen en redan snygg utrustning ännu snyggare. Små detaljer som man tror att ingen kommer märka, märks faktiskt. En snygg brosch, hårnät med stenar, vita snoddar till häst med mörk man eller varför inte en vackert tillfixat plastrong?

• Var noggrann med att all utrutning är hel och ren, och likaså att hästen och du själv är tillfixade.

• Snygga knoppar! Gaaah, det kan verkligen vara pricken över i:et!

…Tja, det är vad jag kommer på just nu. Säg till om du behöver idéer till hästens utrustning, det är jag en hajare på. Och träns, det är min stora specialité!

Bjuder massor på bilden! Bild på min tävlingsklädsel. Inte allt för dyr, mest "wannabe"-märken.

Emmsann
0

#6 Åh tack så mycket för en toppenkommentar! Jag har hittat stövlar i våran ridsportbutik, ett par Cavallo Grand prix plus. Visst dom var inte det billigaste men oj vad ett par stövlar jag göra skillnad! Hjälm funderar jag på att beställa utomlands eftersom jag vet storleken på den jag vill ha så kanske jag får ut lite av det som jag kan lägga på något annat.

Kavaj har jag inte hunnit prova än men det kommer! Plastrong och handskar har jag helt nya och även en hel håruppsättning med nålar, donuts, nät, skruvar osv!

Jag har inte fått hem min nya häst än så jag kan ta det lite lungt men första tävlingen är ändå beräknad ganska snart så helt utan kan jag inte vara  ;-)

Jag skriver i tråden så fort jag behöver mer hjälp, Tack!

//Emma

Elshira
0

Ett tipps vad det gäller ridstövlar t.ex som ibland kanhitta vädlugt förmånligg på Tradera är att kolla där, oxh hittar du npgra bra så prova i butik, och köp sedan på tradera :) Själv köpte jag en ny jacsonkavaj för 200 kr som anars kostade 900!

Hakuna matata!

Emmsann
0

#8 Precis! Jag la dock undan stövlarna så tänkte jag kolla om jag kan köpa om billigare på internet nu när jag ändå vet storleken på vaden och längden samt foten :-)

//Emma

Rero
0

#6 vad är det för kavaj du har ?
Super snygg! :)