HOT or NOT
tänkte vi kör på en liten lek :P
HOT or NOT går till såhär:
person 1; lägger upp en bild på ett ekipage + "formuläret"
person 2; fyller i "formuläret" och lägger sedan in sin bild på ett ekipage + formuläret
osv..
Hoppas ni förstår, jag börjar :P
//Anna Odenbrand
Sits:
Matchning:
Samspel:
Hästens form/undertramp:
Utrustning/klädsel:
Helhet:
//Anna Odenbrand
Ska man skriva Hot eller not eller ska man skriva en komentar? Jag skriver hot eller not och en liten komentar iaf ;)
Sits: HOT Rak rygg, djup sits, något för nertrampad häl, bra blick, helt okej armar, men skulle vilja ha överarmen lite mer rak längs sidan
Matchning: HOT Helt okej matchning, men huvan och schabraket ser ut att ha olika nyanser
Samspel: NOT Hästen och ryttaren samspelar inte, hästen ser ut att sänka ryggen, den höjer huvudet och ryttaren håller hårt i tyglarna. Hästen går imot handen
Hästens form/undertramp: NOT Som ovan Hästen går imot handen och sänker ryggen, höjer halsen.
Utrustning/klädsel: HOT Fin och passande
Helhet: HOT/NOT Ryttaren och hästen samspelar inte speciellt bra men det var ändå ett fint ekipage
tyvärr har jag ingen bild, men någon annan kan lägga ut :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Sits: NOT Vrid om händerna samt bena , trampa ner hälarna något mer och räta upp dig Matchning: HOT Hade gärna sätt en långärmad tröja istället för linne + ridstövlar/chaps
Samspel: HOT, hästen verkar lyssna på dig och ser trevlig ut
Hästens form/undertramp: HOT/NOT , skulle vilja se llängre steg och mer "arbetande" bakben
Utrustning/klädsel: HOT/NOT svarta lindor skulle varit pricken över I:t
Helhet: HOT/NOT, väldigt trevligt ekipage! =)
//Anna Odenbrand
#4 kanske skulle valt en dressyrbild istället? :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#5 haha oj trodde jag lagt ut de på hästhoppning.ifokus :P
byter till denna;
//Anna Odenbrand

Bara för att jag kan, så lägger jag upp en bild från att jag hade en liten dressyrlektion/få-hästen-att-sluta-dra-mot-mitten.
Slutade med att jag blev frustrerad och hoppade upp på denna lilla B-ponny i mina vardagskläder! Haha!
Sits:
Matchning:
Samspel:
Hästens form/undertramp:
Utrustning/klädsel:
Helhet:

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sits: ta bak skänklarna en aning så du hamnar i lodrätsits. Ta även ut lite av foten från stigbyglen, du harfotet alldeles för långt in.Du ser även ut att vara ganska spänd/hård i händerna och armarna slappna av en aning. Och upp med blicken! Halv Hot
Matchning: not
Samspel: hot
Hästens form/undertramp: hot (?)
Utrustning/klädsel: not
Helhet: medium till hot! :)
Sits: ta bak skänklarna och räta på ryggen. Och sen ser det ut som händerna vilar lite på Sadeln..(?) Halv hot
Matchning: not
Samspel: hot
Hästens form/undertramp: hot
Utrustning/klädsel: Not , västen var dock snygg
Helhet: Hot
Sits: Hot! Önskas bara att händerna skulle vara lite rakare samt lite mindre spända.
Matchning: Hot!
Samspel: Hot
Hästens form/undertramp: hot
Utrustning/klädsel: hot
Helhet: hot!
gör för alla så vi hamnar i rätt ''balalns''! :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Sits: HOT, hade dock velat se att blicken kom upp lite mer tramp i stigbyglarna.
Matchning: HOT, blå lindor hade varit pricken över I:et.
Samspel: HOT. Ni ser ut att trivas med varandra!
Hästens form/undertramp: HOT. Somsagt ni ser ut att trivas med varandra vilket syns, hästen går fint och jobbar med baken genom ryggen i en avslappnad fin form.
Utrustning: HOT. Hade velat se ett par Ridbyxor bara ;) men mysbuxor är goa att rida i vissa dar (Y)
Helhet: HOT! :D Små sjusteringar bara, men detta är bara en sekund av ett ridpass. (riktigt fin häst du har! Ni ser ut att trivas och ha roligt ihop. Keep up the good work! :D)
Jag har ingen bild på denna datorn tyvärr så nästa får lägga upp en ;)
Mvh Emma Tange

Hyfsat svår bild att se på, men jag försöker!
Sits: Du ser ut att ha en bra sits, dock att du lutar dig till höger, men det kan ju vara en synvilla och att du går i en volt? HOT
Matchning: HOT! Snö och vitt, underbart!
Samspel: HOT! Ni ser båda koncentrerade ut!
Hästens form/undertramp: HOT!
Utrustning/klädsel: HOT, vad jag ser i alla fall! Ser ju inte ridbyxorna tillräckligt bra, men bra matchat med svart och vit/creme!
Helhet: HOT!
Lägger upp en på mig och min nya som jag haft i lite mer än en månad nu! Behöver få upp min blick ordentligt dock, haha!
En plusbild:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32510000-32519999/640x480/32513773.jpg

Sits: Du sitter lätt framåtlutad, sänker handen och drar den in mot kroppen. Mjukna, och för istället handen utåt. Och som sagt; -blicken.
Matchning: Hot.
Samspel: Svag hot.
Hästens form/undertramp: Läcker häst som ser ut att ha bra energi och tramp. Får dock ej med sig ryggen, vilket skulle önskas för bärigheten.
Utrustning/klädsel: Läckert! En klar hottis!
Helhet: Hot.
(Min bild är tagen strax inna halt, hittade ingen bättre. Kan bya om det ej fungerar.)
Sits: HOT! Hjälmskärmen skymmer ögonen lite
men huvudet verkar relativt välplacerat, överlivet och armarna mycket korrekta. Kan vara en illusion av vinkeln på bilden, men skänkeln kanske ska vara liiite mer intill? Men en otroligt korrekt sits i vilket fall!
Matchning: HOT! Stilrena tävlingsutstyrslar, kan det bli bättre?
Samspel: HOT! Ser ut att vara ett trevligt ekipage som trivs väl tillsammans. Gillar att hästen vågar uttrycka sig antagligen av en följsam hand, där hästen ändå är lagom på lodplanet.
Hästens form: HOT! Hästen ser ut att arbeta väl. Passa dock högeridan (på just denna bild), så att du har hela hästen rakt under dig. Ser ut att bära sig väl där energin utgår från rätt punkt - bakkärran!
Utrustning/klädsel: HOT! Säger samma som på "matchning"
Helhet: HOT! Ser ut att vara ett vant ekipage som trivs väl ihop.

Sits: Svårt att avgöra från denna vinklen. Hanske vilkla om handen lite? Intill med armbågarna. Skänklen ser ut all ligga korekt.
Matchning: En snygg vardags matchning. Grönt och blått funderar alltid tillsamans.
Samspel: Det ser avspänt och trevligt ut, det ser ut som om hästen är "med dig"
Form: Ponnyn är väl under sig, Kanske en aning bakom lod? svårt att avgöra från vinklen.
Bilden är på mig och min 4åring.
Sits: något framåtlutad, och ser lite stelt ut, skulle önska att du rätade på ryggen mer.. Fin benposetion!
Matchning: Ser ingen matchning.. :P NOt
Samspel: Det ser trevligt ut men som sagt lite stelt ut från ryttarens sida. Men annars ser det jätte fint ut! HOT
Form: Hästen trampar under sig jätte fint och huvudet är placerad rätt, nacken avgudar jag också! ;) HOT

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Sits: Något lite framåtlutad, hade önskat att du dragit bak underskänkeln något mer. Upp med blicken lite, handen ser mjuk och följsam ut hade önskat lite mer omvriden hand och ihop med dom, annars fint. HOT
Matchning: Hade önskat en rosa tröja också annars fin. HOT
Samspel: Mjuk följsam hand arbetar bra med ryggen. HOT
Form: Formen är rund och ganska låg, trampar under sig bra! HOT
Helhet: HOT
Sits: Ser ut som att du sitter ngt i bakvikt och håller balansen i tyglarna eller så är dom bara lite för långa, bra tramp i stigbygeln och bra benposition. Vrid om handen och korta tyglarna.
Matchning: Hästen passar i färgerna den och du har på er.
Samspel: Hästen ser nöjd och harmonisk ut.
Hästens form/undertramp: Formen ser bra ut från denna vinkel men ser inget bakben trampa under så svårt att säga..
**Helhet: HOT
**

Sits: Bra sits, något spänd. Bra blick. Länga lädrerna ett hål?
Matchning: Blå tröja hade varit bäst då det randiga röda inte passar bra in. Ser inte ut att vara samma blåa nyans men ljuset kan ha fel.
Samspel: Harmoniskt!
Hästens form/undertramp: Något mer bakbensaktivitet hade varit bra! & Lite mer energi i stegen!
Helhet : HOT :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Sits: Luta dig inte bakåt, vinkla om händerna så att spöet vilar på låret. För övrigt bra sits, bra blick! Halv hot
Matchning: Vitt är snyggt, men det hade varit finare med en annan färg på tröjan, tex. vitt. Halv hot
Samspel: Hästen har öronen åt sidan och ser ut att lyssna bra!Hot
Hästens form/undertramp: Fin form och undertramp. ****Hot
Helhet: HOT :)
Sits: Mkt fin! tycker dock att du verkar sitta en aning långt fram i sadeln, och så tycker jag att stygläderna kanske skulle sänkas en aning. (men eftersom du verkar ha ett hoppspö kanske du hoppade?) Hot
Matchning: Snyggt med tröja i samma färg som shabraket, dock vore det snyggt med andra Ridbyxor, kanske röda, med tanke på passpoalen. Halvt hot
Samspel: Fint samspel. Hästen verkar lyssna till dina hjälper och ha fokus på vad du vill. Hot
Hästens form/undertramp: Heh, inget vidare bra på detta. Men tycker det ser ganska fint ut, kanske lite mer arbete i bakbenen. Halv hot
Helhet: HOT!
"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts Intertwined with love The magic of us"
xoxo
maja awesome,