Hoppande Dressyrhästar
Jag tänkte att vi lägger upp en sån här tråd, med våra dressyrhästar som hoppar :D
Bilder och filmer, jajjemen! vi vill se hoppande dressyrhästar, kommentarer är helt ok. Men inga personangrepp eller dylikt.
Hoppträning i februari… har inte hoppat honom sedan dess, Medis har hoppat men inte jag. Ska försöka ändra på det så jag får några nya hoppbilder :D
Fyll nu på med egna bilder och filmer på era hoppande dressyrhästar!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Bilder från mig kommer så småningom
Jätte fina hästar och återigen måste jag säga att Mahjong har superfina framben

#3 Han är så läcker, jag smäller av 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Min älskade ponny Butterfly <3
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Jag saknar ponny ngt enormt när jag ser era bilder!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Big Hero, varmblodig travare.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
#5-6, Han tackar!
#11 Kul med filmen! Ser fint ut.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

en mindre vacker bild, men den enda jag har för tillfället..
Hindret ligger väll på 115 om jag inte minns alldeles för tokigt. Hade aldrig tidigare hoppat över 1 m, varje sig med denna ponny eller någon annan häst, men "dum" som man var, blev man övertalad av kompisar att lägga upp ett -för mig- skyhögt hinder. Ponnyn flög över som hon inte gjort annat, medan mitt hjärta fastnade i halsgropen.. uschiamej!
Var tvungen att förstöra bilden genom att rita på mitt ansikte 
Jag har nämligen en vana att göra konstiga miner när jag hoppar. Haha.
Här är jag och Ayla i alla fall, på hoppträningen igår. Hoppning brukar vi ju inte träna, men jag tänkte att det kunde vara kul för en gångs skull, så. Speciellt vackra hopp blev det nog inte, men kul hade vi. :)
Kul att se så många dressyr hästar som hoppar!
Är det egentligen inte så att gymnastikhoppning även hjälper till med utvecklingen av dressyren?
Jag minns att min förra dressyrtränare lät oss elever hoppa hennes tävlingshäst just för att gymnastisera igenom hästen åt henne. (Själv var/är hon livrädd att hoppa hinder över 30 cm)
#15 JAG är av den meningen att även dressyrhästar mår bra av att hoppa, i hoppningen engagerar man andra muskler än vid vanlig paddockträning, och de vanliga musklerna gymnasticeras på ett annat sätt. Samt så är det många som säger att gymnastikhoppning med studs och andra varianter dels stärker bakdelen men också hästens koordination.
För min del är det skoj att se harry hoppas då han varit nästan som mulle som ränner genom hindrena till att faktiskt lyfta på frambenen och hoppa :)
#17 #18 #19 Vad duktig han är! Och han ser ut att tycka att det är kul med :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#20 tack, jo han verkligen älskar att hoppa. Ska man rida över ett dike som är kanske 40 cm brett och 30 cm djupt så hoppar han medan alla andra hästarna skrittar över ^^
#21 Jag håller med! Han ser verkligen ut att älska att hoppa! Och Jag tror också att dressyrhästarna också mår bra av att aktivera lite "hoppmuskler"

Tog mig friheten o lägga in bilderna i inläggen hos de som inte hade de.
Ska lägga upp bilder jag med, bara jag hinner någon dag, jobbar så sjukt mkt nu… Hittade även en gammal vhs i går som mamma ska bränna ut på dvd o så ska jag lägga in de på datorn sen så ska ni få se uråldriga klipp på mig, om jag vågar visa dom dvs, måste ta en kik på de igen o se, va massor av år sen jag såg de, vet att de är ett klipp när jag rider terränghinder iaf…
Jag anser att ingen häst mår bra av endast det ena eller det andra, jag måste ändå säga att jag har det ganska bra med fina ridvägar ute i skogen och jag brukar varannan dag rida i skogen och varannan dag på banan, hoppning finns i skogen och att gå i form går bra på de fina grusvägarna. Inte bara hoppning eller dressyr här hemma inte^^
Hakuna matata!

Här är min hoppande dressyrhäst ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Har tyvärr ingen bild men en "känd" hoppryttare i Uppland fick låna en gammal dressyrhäst el om hon köpte honom? Iaf så tävlar hon nu 120-130 på den dressyrstjärnan nu (; Han har blivit omskolad hopphäst!

#25 Herrejesus hur högt är det????
Ser ju nästan ut att vara större än hästen, vilkne hoppkanon du har ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#27 jag vet inte exakt hur högt det är, louise80 kanske vet bättre. men det är nog inte högre än 130 tippar jag på, inte det högsta han hoppat alltså =) har lite fler bilder från förra ägaren där han hoppar lite redigt, är ju hopphäst egentligen =)

och så en nyare som jag vet ligger på 100-110 =)

jag får ta o löshoppa min totte nåndag igen.

Dålif bild men det är den nyaste jag har, Dodde löshoppar ett hinder som ligger på 70-90 någonting =)
Jenny

Inte så ny bild med tanke på att det inte har kommit löv än x]
Jenny

Här hoppas det också, med måtta, nöjer mig med typ 80 cm, plus lite stockar i skogen…. (har ingen bild däremot)

Här är en bild på mej och Betty (Butterfly) När vi hopptränade för någon vecka sedan. =)
_MVH Julia Tingström - www.juliatingstrom.fotoexpress.se_
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Jag och Ella på första tävlingen efter skada. :) Hon var övertaggad, hade sug på att överhoppa och hitta sina egna avstånd. Jag tror inte riktigt hon förstod varför hindren var så låga, men med tanke på att hon nyss var behandlad ville jag inte riskera något genom att rida högre klasser. :) Glad var hon i vilket fall som helst.

Verkligen jättekul att se era bilder!!
:)
#46 hihi oj vad h*n tog i 
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

#50 ser faktiskt ändå ut att ha fina framben för att vara travare! han tar iaf upp dom mot hakan istället för att vika dom under sig
det är bara till att hålla i sig när han tar i 

Genne, vrf har jag inte sett dessa bilder på bloggen din? ^^ <3 Visste inte att Matjin hade hoppat med är typ 60 hinder :P
Du och Mahjong är ju så fina tsm, "grattis" till eran fina tid tsm! :)
Mvh Emma Tange
#53 Haha, jadu.. ibland dyker inte allt upp bara ;)
Tack så mycket !
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Vet inte om min ponny räknas då han endast tävlats klubbdressyr än sålänge men jaja! :D Han tävlar hoppning också så han är lite hoppanlag :3
Bilden är tagen på hopptävling
*inte jag som rider dock*
"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts Intertwined with love The magic of us"
xoxo
maja awesome,
#55 Klart in passar!
Det är verkligen trevligt att se alla bilder här ute!
Hihihihi vilken läcker bild!

De har mera placeringar o vinster från dressyrbanorna iallafall!