Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 2414 ggr
[Zkold]
0

Enaxlat släp ny lag?

Någon som vet om det stämmer att det kommer en lag i höst om att man ej får köra häst i ett enaxlat släp längre?

Lär ju bli ett ex antal personer som blir förbannade som inte har råd å köpa en ny transport.

cordenia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

va???
Jag har inte hör om någon sådan lag och hoppas att den inte kommer för jag har inte råd att byta min transport nu… :(

[Zkold]
0

#1 jag ringde polisen idag och frågade då transportstyrelsen var stängd och polisen visste inte säkert men vi delade samma åsiker och dom menar på att ska då ca 40 % av alla köpa nya släp? det är orimligt, men har hört så många som säger det.

Lorita
0

Jag kan inte tänka mig det, då hade nämligen besiktingen upplyst mig om detta i höstdags och inte tipsat om åtgärder för att släpet ska hålla längre.

och jag hittar inget på jordbuksverket heller sen om det kommer nya lagar så gäller det bilar/släp som nyproduseras inte dom som redan är sålda i landet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linnea
0

Har inte hört nåt om detta. Det är ju inte bara det att många måste köpa nya släp utan också att de enaxlade släpen kommer att bli i princip omöjliga att sälja. Hur många vill ha ett hästsläp om man inte har häst? Visst säkert en del men inte många. Detta innebär ju en ännu större förlust för den som måste byta sitt släp.

Dom skulle ju ta bort e-kortet däremot. Det är väl bestämt? När blir det egentligen vet nån det?

Skynda långsamt så går det fortare.

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning