kostnad - unghästutbildare
Någon som vet vad det kostar att skicka iväg en unghäst på utbildning?
Handlar det om 1000 kr i veckan eller 10 000 i veckan?
Förstår att det givets vis beror på vad tränaren är, vad som ingår och sånt. Men i runda slängar.

Vår tränares dotter tar 4500/mån. Hon tävlar dressyr på SM nivå och är duktig, då ingår allt utom hovslagning o veterinärvård.

Jag jobbade tidigare åt en unghästutbildare (som är väldigt framgångsrik och arbetar heltid med de) och om jag inte minns fel tog hon 6000 i månaden (ingen hovvård, veterinärvård osv ingår). Men vet att de kan ligga på allt från 1500 hos någon (ursäkta uttrycket) buskis-ryttare till 15000 hos en del proffs. Finns säkert de som är dyrare oxå.
#1 Bra pris!
Har haft två olika ( vid olika tillfällen och hästar ).
Det har kostar 6000:- resp 8000:- per månad. Då ingår allt utom skoning, vet.vård osv
Okej tack då vet jag ungefär vad det kostar :)
Jag arbetar själv med att utbilda hästar, tar dock inte emot inridningsuppdrag. Hos mig kostar det 5.400 kr (+ moms) / mån. Då ingår ingen, som andra sagt, skoning samt veterinärvård.
#6 vart behöver de befinna sig utbildningsmässigt för att de ska vara intressanta för er?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tar 8000;-/månad ink moms. Då ingår allt utom vet och hovvård.
#2 Blir man mer trovärdig om man tar 15 000 kr istället för 1 500 kr?
Det är inte alltid priset som avgör om det är bra eller inte, utan man ska vara noga med referenser, istället.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har satt pris efter ungefär hur mycket tid det tar/vecka. Om man räknar med att "jobba" hästen 1 timme per dag så tar det ca 2 timmar per dag/häst med borsta, leda till och från hagen, mocka mm. Det blir då ett timpris på 166:- . 10 tim/vecka x 4 = 40 timmar. + 2 timmar på helgen. Jag har då dragit av 1000:- för strö, halm och hö.
166:- minus skatt blir 132 kr per timme.
Om man blir mer trovärdig ju mer betalt man tar?? Nej, det hoppas jag inte men jag hoppas att folk med ordentlig utbildning oxå kan ta betalt för sin tjänst. En hantverkare får du inte under 400:-/tim.