Veta vad ni tycker?
Om du vill ha min åsikt så tyc jag att hästen går i en för hög form, den har längre "underlinje" än överlinje. Det ser även ut som (kanske inte stämmer) att du har ganska mycket i handen??
Jag undrar oxå om din nosgrimma, finns det någon speciell anledning till den??
Din sits ser fin ut!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo formen är inte alls den bästa, och i vanliga fall brukar hon gå lite lägre, men hon blir ganska "på tårna" när hon precis galopperat vilket vi hade gjort här :) men förstår vad du menar med formen.
Sen nosgrimman är det tyvärr inte jag som bestämmer över då det inte är min häst, tyvärr :/
Vad är det för fel på en pullargrimma? För det är väl det som hon har på sig?!
Jag sa inte att det var nåt fel bara undrade varför hon hade den och det fick jag svar på :)
#4 Förlåt men jag tolkade det som att du inte tyckte att den var en bra nosgrimma.
Det kanske gå ratt trampa ner lite, lite till i stigbyglarna och luta dig något tillbaka så att fu kommer lite djupare i sadeln. Så känns du lite tyngre och mer följsa m.m för hästen.. Kan hända på vissa hästar att de blir något lugnare tex när dom är lite på tårna :) Lycka till! Det är en fin häst! :D
Mvh Emma Tange

Jag skulle vilja ha en lägre form på hästen, den ser på bilden spänd och kort ut. En mjukare hand och mer hältramp för ryttaren, annars trevlig sits.
Jag tycker hälarna ser bra ut, att trampa ner dem mer gör bara att man får spänningar i benet.

istället för att trampa ner hälarna så kan man förmulera det som "släpp ner knäna", ser ut som du kniper/drar upp på bilden nämligen, eller så kan man tänka att man ska höja tån istället gällande hältrampet, eftersom det precis som #8 skriver ofta resulterar i spänningar när man ska trampa ner hälen. tänker man att man ska höja tån blir det oftast naturligare att man slappnar av istället.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#9 Det var just det jag menade. Genom att sänka hälen hämnar knäna i bättre, mer avlsappnad och stadigare position.

#10 det är just den psykiska biten som är skillnaden, man spänner sig oftast mer om man tänker att man ska sänka hälen i jämförelse med om man tänker att man ska höja tån :)
Jag tror mer på avslappnade, mjuka, följsamma ben än höjda tår och sänkta hälarl

#12 det är precis vad du får om du tänker höjda tår. att inte ha hälen i ett lägre läge än tån (på ett eller annat vis) tror inte jag på, det betyder att man är spänd någonstans och drar upp benet :)
Om jag inte alls tänker på mina tår eller hälar så hittar de själva sitt naturliga läge, utan spänningar..

#14 då har du antagligen inte det som problem, men många andra har svårt att hitta ett naturligt läge och då måste man göra nåt åt det, att bara strunta i det löser inte problemet.
Hästen verkar spänd och nervös och verkar som om det smittat av sig på din hand och knäna, om jag hade vart där hade jag sagt "luta dig tillbaka, andas, slappna av och mjukna i handen" ;)