Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 944 ggr
Peppe
0

God dagens! 14/4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God dagens allihopa

Var länge sen jag var aktiv här nu. tänkte bara uppdatera lite :)

Som jag nog skrivit nån gång tidigare så skulle Blacky byta stall i vår. I fredags gick "flyttlasset" och han står nu i ett litet "hemmabyggestall" med 5 boxar och en "ridbana" eller vad man ska kalla det, istället för anläggningen med 22 boxar, ridhus, utebana, skrittmaskin osv osv. men vad gör man inte för kusarna! Alla 5 hästar går i samma hage, kommer ut innan 7 på morgonen och går in tidigast 17.00, vid fint väder är dom ute tills det blir mörkt.

Ikväll gör vi dock ett återbesök på anläggningen då jag ska rida min första lektion på 9 månader, haha! Har stått på min tränares anläggning hela tiden men alltså ändå inte tränat trots att det vore den enklaste saken i världen att ordna. ska bli lite spännande, finns en hel del gamla saker att repetera nu.. att mina stövlar är trasiga gör ju det hela lite roligare! Cool

i övrigt behöver han få träffa en tandläkare. det är inget akut problem, dock ett problem. Har vassa kanter på högersidan som har gett lite småsår men han störs inte av det i vardagen eller i ridningen så länge han går med remont eller utan, men tar man på en engelsk nosgrimma så får man sig en mindre trevlig upplevelse ;)

skulle vilja ha en ny sadel också och är fortfarande besviken över att jag inte hade pengarna NU NU NU eftersom ingdams var här i tisdags. bläää!

nu ska jag snart åka och mocka och göra iordning hökassar och matburkar, känns fortfarande ganska exotiskt för mig efter alla år på anläggningen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~