Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 3136 ggr
MillaJ
0

OT -nyårslöften :p

Jaa, ska ni ha några? Isåfall vad?

Jag har ett löfte till mig själv, och det är att komma i bättre form. Jag ska gå ner minst 5 och max 10 kg innan juni + såklart jobba fram lite muskler. Får bli lite omfördelning :p

Lindbygarden
0

Åh jag skulle behöva göra detsamma som dig!

Cilla89a
0

Jag har minsann gått och blivit lite rultig igen, vågen står numera på runda slängar 70 kg ungefär ;) Så det blir att få bort cirka 10 kg inom det snaraste!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Under 2011 ska jag fortsätta jobba mot en vikt på 70kg (minus 4 kg bara sne i somras så det ska inte vara några stora bekymmer ;))

Sköta min sjukgymnastik och bli bra i knät igen.

Sen ska jag försöka sluta äta godis på regelbunden basis och mitt i veckorna.

Vad gäller hästeriet så ska jag försöka komma igång så att Harry får gå minst 5 dar i veckan oavset väder och vind. Samt försöka hitta ny stallplats med tillgång till ridhus inom ridavstånd.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

halludu
0
  • Försöka få tillbaka mitt liv nu när jag fått diagnos (Fibromyalgi).
  • Hitta nya vänner, eftersom jag förlorade alla när jag blev sjuk.
  • Börja unna mig själv saker.
  • Försöka ta åt mig mer komplimanger än negativ kritik.
  • Gå ner ca. 5 kg utan att falla i anorexia klorna igen.

Det är väl mina fem mest nödvändiga tror jag. Sen får vi se! Svårt att leva hälsosamt när doktorn säger att jag ska skämma bort mig med godsaker^^

niare
0

jag ska försöka gå ner 30 kg *pust*

träna hästarna mer i både körning och ridning och komma ut på nån tävling :)

försöka få bukt på IBS

paddywack
0

Jag ska gå ner ca 10 kg och det med hjälp av GI, promenader, simmning och styrketräning.

Jag ska börja rida och träna för instruktör igen. Min unghäst är 3 år och precis inriden, så det är så himla spännande år vi har framför oss.

Invisible
0

Gud, vad svårt. Jag kan nog omöjligt skapa några löften i hästväg, då jag nu står mellan valet att sälja hästarna eller ha dem kvar. Men jag ska börja leva sunt, med bra och riktig mat, samt kombinera detta med träning. Jag ska även ta tag i mitt "missar-alltid-bussen-problem". Jag är en ren och skär tidsoptimist, illa, illa!

Em--ma
0

Målen för mig är att:

Bli hälsosammare, och tappa 7 kg!
KOmma igång att rida igen efter en lång vila!
Få iordning på galoppen i vänster varv
Få ordentliga muskler i trav + skritt och kunna gå i form i trav+skritt

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

elli-kleo
0

Tappa min 5 extra kilon till sommaren ;)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

komkoma
0

Är det ingen som vill gå upp några kilo?

MillaJ
0

#10 näää, det är redan gjort ;)

komkoma
0

Hahaha, samma här! Har inte ridit ordentligt på nästan 1 år och då blir ju alla annan träning lidande av det med, tyvärr.

LillaLinn
0

#10 Jag behöver gå upp i vikt!

Peppe
0

jag behöver varken gå upp eller ner i vikt, möjligvis behöver jag bli lite mer vältränad istället, är ganska klen Flört avger aldrig några nyårslöften. kan aldrig hålla dom + att jag inte har nåt sådär direkt att lova

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

jag jobbar på bra med mitt löfte, omläggning i kosten har gett mig -1kg första veckan-10 dagarna i januari :)

Ridningen har jag börjat komma igång med mer o mer, har ridit 2 dar denna veckan o ska rida ut en sväng till i skogen idag. Så det är också på gång. Ska försöka rida en gång till i helgen sen, så det blir 4 dar nu i januari, både jag o Harry behöver sättas igång :)

Neiah
0

Har några småa löften/mål :)

Ta mopekort (ett måste!)
Träna upp sitsen - dressyr
Sätta igång Grodan riktigt seriöst. 
Börja tävla lokalt (om jag hittar häst att rida)

Lindbygarden
0

Ja här blir det gå ner i kg och bli mer vältränad!

Börjar imorgon!

Cilla89a
0

Hur går det med era nyårslöften?
Jag har gått från 70 kg till 64 kg sedan 1 Januari, så det tar sig igen, har ju bantat typ 111 ggr känns det som ;)
Och mitt nästa löfte är när jag väger 60 kg är att HÅLLA det där och inte bara låta det skena iväg igen, som jag har en tendens att låta det göra när jag väl bantat klart!Skrikandes

Marre89
0

#18 wow! va duktig du är! Va e ditt knep och hur lyckas du? :P går mindre bra för mig… :(

MillaJ
0

Jag äger ingen våg, men tränar mer överlag och senast jag vägde mig hade det iallafall gått nedåt ^^

LinaN
0

Med ridningen går det litet sisådär…. är litet låst till vad knät vill och inte vill. samt vädret, har inga bra kläder, måste till Ullared….

Men viktmässigt så har jag fortsatt tappa… sedan nyår har jag gått ner 5 kg på ett ungefär. Nu så har jag haft 2 veckor där det mer eller mindre stått still men det är positivt för då hinner kroppen acklimatisera sig till den nya vikten litet.

Fick på mig ett par byxor som vart för små när jag fick dem av svägerskan för 3 år sedan. Och de sitter bra o spänner/klämmer ingenstans :) Så nu är jag tillbaka i strl 46 i byxor! (mkt rumpa o höfter) samt att jag har inte vägt såhär litet på över 5 år!

niare
0

har tränat i 2 veckor snart men idag dog min  mormor så blir lite depp igen :( hästen har mest fått stått för det dumma vädret blixhalka överallt å inte tillgång till ridhus :/

Cilla89a
0

#19 Min metod är inget jag skulle rekomendera till andra, den är ganska extrem. När jag vill något, så ska det hända snabbare än snabbt. Att gå ned i vikt är ett långsiktigt mål för många, men inte för mig. Jag skulle aldrig ha motivation till att gå ned om det skulle gå i snigelfart.

Alma-G
0

Mitt var framförallt att börja gymma (konditionen, lite styrka också) och gå ner fem kilo!

Har faktist gymmat minst en gång i veckan utöver ponnyn. Känner mig jätteduktig. Förutom att jag inledde lovet med en kladdkaka och massor av kanelbullar Flört

Nu är det bara att gå tillbaka till schemat.

Lindbygarden
0

Hmm här går det lagom bra med nyårslötenOskyldig