Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 3462 ggr
Perly
0

Medryttare

Usch vad tiden går fort… haft mitt fetto i 13år snart… Dock är det inte bara åren som försvunnit utan även tiden, studier tar för mycket tid och efter sommaren måste jag hitta medryttare för att hon inte ska bli stående helt, henne paus har redan blivit för lång då underlaget ute inte tillåtit igångsättning.

Först var jag orolig över att behöva lämna henne med någon annan utan att själv kunna övervaka konstant efter alla historier man hört… Men nu ligger mina största funderingar på hur man hittar någon som står ut med henne!? 12år av dom där 13 har gått åt till att vinna hennes förtroende och försöka lära henne vad som är farligt och inte… Och med nya människor är hon osäker, brukar ta ca 2år för henne att vänja sig och börja lita på nya människor, hur hittar man någon som orkar den "inskolningen"?? Själv skulle jag aldrig välja att bli medryttare på en häst som kräver så mkt arbete och tålamod som hon gör…

Några tips? Bra saker att ta upp i kontrakt m.m för att det ska vara klart vad som gäller?

(Vet inte om jag lagt tråden rätt men flytta gärna annars)

Alltid Oavsett

Chieko
0

Ja du har nog rätt, jag letar själv medryttare och det får vara något väldigt lockande med hästen i övrigt om man ska välja den typen.

Vad kommer ryttaren att få göra med henne? Endast skogspromenader eller träna på banan? Är det vettiga kommunikationer så det är möjligt att åka buss? Kommer du ta betalt?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Perly
0

#1 Konditionsträning, dressyr och vanliga skogsturer är väll vad som finns på schemat att placera ut över veckan, även en del markarbete men det vill jag helst ta själv.
Finns bussanslutning ca 10min rask promenad iväg från stallet dock inte allt för många bussar som går där mer än 3st på morgonen och 3st på eftermiddagen vilket gör att skjuts hem/körkort lär behövas

Betalt skulle väll vara hjälp med mockning, lädervård dom dagarna medryttarn rider och har hand om hästen

Alltid Oavsett

Marre89
0

vart bor du/ni nånstans? Letar själv medryttarhäst litegran..

Perly
0

Utanför K-holm, men kan tänka mig flytta hästen åt Flen/Nyköpings hållet då jag ändå kommer hålla till mest där

Alltid Oavsett

Marre89
0

Okej då är det tyvärr lite långt för mig. Bor i Sthlm

Perly
0

Okey, kan förstå det :)

Alltid Oavsett