Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettannonstorget
Läst 3087 ggr
[Zkold]
0

Fodervärd sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annons!

Hjälper min kompis med att hitta fodervärd såhär lite akut då hon är gravid och förra fodervärden inte skötte sig.

En underbar häst i alla lägen :)

Lindbygarden
0

Jag söker ingen foderhäst men alltid intressant att veta ålder och hurpass utbildad pållen är.

exitingsvillemo
0

#1 länken till annonsen tar upp relevanta saker =)

Lindbygarden
0

Oj, vilken miss!Skäms

Dyblygiad
0

Fast egentligen är det väl en medryttare på heltid som ägaren söker då man inte får flytta på hästen.

exitingsvillemo
0

#4 Hon vill ha en fodervärd=ngn som står för alla utgifter för hästen.

Dyblygiad
0

5# Här hos oss kan man få en medryttare = står för alla utgifter men inte får flytta på hästen.

För mig är en fodervärd = någon som har hästen som sin egen och står för alla kostnader men väljer själv vilket stall hästen ska stå i.

Så olika det kan vara om man bor i varsin ände av östkusten…..

exitingsvillemo
0

#6 Ja, det är tydligen väldigt olika =)

En medryttare för mig, är ngn som rider hästen ngn dag/vecka och ev hjälper till med en liten summa av alla utgifter.

Det vanligaste är juatt fodervärd får flytta hästen, men har stött på flera anonser där ägaren vill att hästen står kvar.

[Zkold]
0

#7 Så har jag också uppfattat det, medryttare= någon som hjälper till å rider någon gång i veckan och ev. tar hand om annat också.
Fodervärd= någon som står för kostnader samt rider och sköter som sin egen.
Har också sett andra som vill ha kvar hästen i sitt stall så det är väl inte så ovanligt.
Anledningen till att Tindra måste stå kvar är för att annars fryser ledningarna i stallet, det gjorde det förra vintern när det bara var två hästar så minst tre i vårt stall (6 boxar).