Klädsel för KM?
Vad tycker ni man ska ha för kläder på KM (klubb mästerskap) i dressyr?
Kan man ha kavaj och vita Ridbyxor?
Vad brukar ni ha på er när ni tävlar dressyr KM?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#1 tycker du att kavaj blir "för mycket"? min är ganska "diskret" (svart) :) brukar du se ryttare i kavaj vid km? :)
#2 Nje, det tror jag inte. Vissa har det ju! Beror nog på vad man själv tycker. Jag gillar inte den kavajen jag ahr nu så jag kör utan :)
#3 jag gillar min kavaj och vill gärna använda den när det passar :D
Där jag rider använder nästan alla kavaj på KM :)
Klart du kan ha kavaj om du vill! :D
När det bara är clear round på min ridklubb så har massor med kavaj ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
ja och det är mycket snyggare med kavaj också :P

Man får inte ha kortärmat när man tävlar! (ngn skrev att den red i t-shirt)
Tycker man ska ha kavaj, KM ska vara lite prestige på en rolig nivå :)
#9 precis, man måste ha långärmat
#10 Ingen brukar gnälla på stallet, förutom OM man ramlar av så skrapar man kanske upp armarna..

#11 nä det är inte många som bryr sig/vet om det men egentligen måste domaren/tävlingsledaren bestämma om man får det tex om det är jättevarmt.

TYVÄRR så behöver inte klubbarna följa TR på sina egna klubbtävlingar men jag kan inte förstå varför man inte klär sig så fint som möjligt på även klubbtävlingar.
För en del är det en träning men för många nybörjare är det kanske första starten och för att visa min respekt för dem och ge tävlingen en "högre" status så skulle jag klä mig i vita Ridbyxor o kavaj om jag har det!
Om inte annat ska man föregå med gott exempel och visa sig snyggt o prydlig samt säkerhetstänkande också!
Som kuriosa så kan jag berätta om när jag startade Ida första gången, hon var 4a på våren och jag väntade Tobias. Min kavaj var knäppt med en knapp ovanför magen och jag hade rotat fram ett par vita tjockare mammatights till ridstövlarna. Domaren letade förbrilt i TR för att se om han kunde stoppa mig från att starta men det står endast att märren inte får vara högdräktig, inte ryttaren. ( 3 dgr senare föddes Tobias 2dgr över BF utan några problem och jag o Ida kom felfritt runt vår första LD start i hoppning….)
#13 hahahaha underbart!!! Har du ingen bild??

hahahahah XD
#13 Kul story