Planer 2011
Ja hur ser era planer ut för 2011?
Samt hur har ni lagt upp träning och vila nu inför tävlingssäsongens start i feb/mars?
För vår del är planen att Starelv ska börja omskolas, han har dock vila nu och ska behandlas av eqterapeut innan vi börjar om. han är nämligen rätt ojämnt musklad så det är lika bra att göra om göra rätt..
Garcon ska förberedas inför inridning vintern 2011/2012, jösses va snabbt tiden går!!
Tänken är att han ska sadle och tränsinvänjas nu i vinter, dock ingen longering o dyl då underlaget är riktigt tråkigt just nu. Sen vill jag heller ha fokus på arbete i töm än longering.
Gabrielle ska betäckas i vår, med vilken hingst är ej bestämt ännu. Återigen så ligger valet bla mellan DP, Florencio och Lingh.. har ngn annan yngre förmåga som lockar men vill hemskt gärna ha en unge efter en hingst som verkligen stuckit ut först..
Tja Grace ska bara vara bebis och Tjalle.. han skulle behöva arbetas mer.
Så hur ser det ut för er?
Wiiiie! Nu kan jag med stor sannolikhet vara med också, med målen för 2011!
Med den nyinköpta MIN 2,5-åringen blir det inridningsarbete till sommaren! Sen lång vintervila. Ingen stress och han kommer inte visas på treårstest.
Mammas som jag jag tränar och tävlar också:
Med 10-åringen, arabkorsningen ska vi träna på. Han ska ut på dressyrbanan i lätt klass samt hopptränas och förhoppningsvis säljas.
12-åringen ska ut i Msv och försöka säljas. Även han ska vi försöka hoppträna och förhoppningsvis starta något där med
4,5-åringen inridning.

Baggis ska ridas mer planerat till våren och även matchas till 3 årstesten.
Celmah o Ronja ska ut o tävla hoppning till våren. Målet är LA men det blir även någon liten dressyrtävling med Ronjas lilla medryttare. Therese satsar på MVG i skolan och lägger ridningen lite på is.
Ida vet jag inte hur jag ska göra med. Funderar på att betäcka om henne och låta henne stå kvar i Skara för fölning även om det sliter i mig bara tanken men det är bara att inse att jag kommer ha fullt upp med att hjälpa Therese med hennes hästar under våren.
Sen har vi friserstoet Zäta som ska matchas fram till bruksprovet i höst, hon rids i alla gångarter ute i skogen 3ggr/ veckan just nu.
Sen får vi se hur det blir med halvblodstoet vi har för igångridning, om det blir Therese el stallägarens dotter som kommer att ta den.
Det kommer säkert lite fler inridningshästar under sommaren, det brukar komma 3-4st varje sommar så det blir fullt upp som vanligt.
Själv ska jag börja med karate v 3