Få ut mer av lektion?
Hej, nu är det så att jag ska snart rida för en duktig dressyrtränare. Det är såhär att lektionen håller på i 30 minuter, och jag vill få ut så mycket som möjligt utav den. Något jag ska tänka på förutom att lyssna på tränaren och att skritta fram före?
Självklart så kommer jag ju att skritta fram innan lektionen börjar, några bra tips på hur jag ska skritta fram? Tänka på något speciellt? :)

Tänk ut i förväg vad du behöver arbeta på och vad du vill att tränaren ska titta in extra noga på dig, det är aldrig lönt att börja med saker som du inte kan på 30 minuter, bättre att riktigt få chansen att finslipa det där lilla extra som behövs för att du ska känna att det går framåt. Ställ också frågor och ge feedback, om hur du upplever att det känns när du gör si eller så… osv..

#1 jag upplever visst att det är lönt på 30 minuter om man förbereder sig ordentligt innan… jag skulle aldrig nöta på ett problem i mer än 30 minuter annars heller, har det inte löst sig efter så lång tid så får man nog lägga ner och inse att man inte klarar av det den dagen =)
#0 och du bör göra mer än bara skritta fram, trava också och eventuellt ta en galoppfattning åt varje håll så du är redo att köra igång helt direkt! försök få hästen lösgjord och ja, rid fram helt enkelt så ni är klara att jobba gärnet =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Uppdatera gärna med hur det har gått!
som #2 sägr, RID fram så hästen är mjuk och alert.
Be gärna en kompis eller förälder (beroend epå din ålder och tillgång på kompisar resp föräldrar) att videofilma dig när du rider. Gärna kolla om de får lov att vara i ridhuset realtivt nära instruktören så instruktörens röst fsaatnar på inspelningen också. Men fokuset ska ligga på dig och hästen, då kan du titta på din lektion och ta till dig lektionen även EFTER passet.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.