Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 3631 ggr
LinaN
0

God morgon 1 december

23 dagar till julafton! :D

Jag fick kommit till akutortopeden igår. De konstaterade att inget vart brutet, jag fick smärtstillande tabletter på recept (yay! knark!) och löfte om återbesök om 10 dagar. Perfect.

Dock blir jag lika konfunderad varje gång jag är inne för knät, det är ingen som säger att jag inte får rida på si o så många dagar, bara att jag ska vila o ta det lugnt.

Idag blir det en vända om apoteket för att lösa ut medicinen, sen ut till stallet, mocka ur hans torvbädd och lägga in halm istället. Bädden är så åt fanders att det inte går o rädda samt att torven nästan är slut så det känns knappt lönt att försöka. Nu kna jag inte hämta torv heller då knät är paj. Så det får bli halm.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

God förmiddag

Usch börjar bli stressad över julen. julklappar??

ska snart åka till stallet, mår mycket bättre idag. får se vad vi hittar på, antagligen blir vi i ridhuset. kan behöva ett dressyrpass för att kolla av så allt stämmer efter att han har ridits av andra ryttare i en vecka. ska boka en lektion också.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens. Hujedamej vilken vinter vi har fått TystFoten i munnenFörvånad

Har mer tid på dagarna nu, då jag sagt upp mig från ridskolan :) Känns helt rätt och speciellt nu när det blivit så fruktansvärt k a l l t !
Dock lyckades jag bli övertalad till att fodra-släppa ut tis samt onsdagar, men det är ju väldigt chill! Sen är det rätt skönt att jag måste gå upp tidigt några dagar i veckan, annars har jag en tendens att ligga och sova lite för länge om jag inte har något jag måste göra!

Brimad och Japp mår alla tiders, glada och har med kylan blivit attans så pigga och alerta! Brimad har dock fått ta det lugnt nu sedan han fastnade i staketet för 2½ vecka sedan på ridskolan, han är helt återställd, men han har varit väldigt öm i såret i karleden, trotts att det bara blev ett brännsår utav tråden, har han varit väldigt öm och blivit riktigt skitförbannad när jag skullat tvätta och rengöra, men nu har det läkt ihop fint, blivit en skorpa över såret och senast igårkväll brydde han sig inte what so ever när jag petade honom i karleden. Så på måndag tänkte jag att vi skulle börja rida igen :)
Får väl dock se hur det ska gå, då han först ska få på snösulor om 3 veckor när hovis kommer nästa gång! Och jag misstänker att skorna är för slitna för jag ska kunna få dit broddar nu.. Hum, hum..
Vi får se..

Men denna dagen då, gick upp 6.00, -16 Foten i munnen huwa! Fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, kissade hunden, gick in för att värma mig och kollade på julkalendern med en kopp varm choklad och sen satte jag mig i bilen och styrde mot ridskolan. Fodrade hästarna och under tiden dem åt satt jag och gosade med kisebarnen i teorirummet :) Och sen släpade jag ut alla hästarna och körde hem! Hemma vid 10.30, fyllde på med mer hö till hästarna i hagen, går ju åt lite mer nu när det är så kallt och sen har dem ju inget annat att tugga på nu när vi har så mycket snö.
Har sedan jag kom hem, ätit frukost nedpackad i duntäcken framför datorn, denna kyla är inget för mig, fruser likt en nakenhund!

Nu ska jag krypa ned brevid mig hund som ligger i min säng och ta en powernap, blev sängen sent igårkväll och jag låg och grubblade en hel del då jag fick ett mindre trevligt besked utav en vän, vi har köpt biljetter och bokat hotell till gbg horseshow i feb under fre-lördagen och nu har hon fått veta att hon har tenta på fredagen, som hon i nuläget absolut inte kan tänka sig att göra en annan dag.
Så det känns inte alls kul alltså! Jag hoppas hon ändrar sig!

Resten utav dagen kommer sedan bli lugn :) Nästa fredag är det andra och sista matteprovet, sedan är jag ääntligen klar med
matte B, TACK OCH LOV, om jag nu klarar provet vill säga! Pappa jobbar borta både denna och under nästa vecka, så det blir bara lite plugg i helgen, känns mindre bra!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God middag

Här var det -17 grader när jag kom till stallet. huuuu >< var i stallet vid 9 för att sätta på Hottie tjockare täcke och hjälpt till med att släppa in och ut hästar, fick släppa dem i omgångar så att inte vattnet fryser i stallet. Egentligen skulle jag och en annan tjej tagit hand om stallet helt idag då stallägaren skulle iväg och göra massa ärenden innan de åker på semester på söndag, men den andra tjejen krockade igår kväll så hon var hemma och vilade upp sig.
Även min syster hade otur i trafiken men i förrgår, fick sladd, snurrade runt och studsade mellan mitträcket och sidoräcket så bilen är intryckt både fram och bak men det gick bra med syrran och hennes kompisar.

Igår red jag en tjej i stallets häst och ska rida honom i helgen igen, en 4-åring som knappt ridits de senaste 2 mån pga att ryttaren åkte av honom för 2 mån sen och skadade sig. Han fick busa av sig på lina först och så red jag en stund efter, blev lite bockningar och skutt men jag satt iallafall kvar. Mysig häst iallafall