Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 2201 ggr
Junction
0

Efterlysning av bilder!

Vi söker ständigt efter bilder till vår databas Häststam.com 

Vi åker själva runt och fotograferar på olika tillställningar, men vi kommer aldrig kunna åka över hela vårt avlånga land. Därför behöver vi er hjälp!

Vill ni dela med er av era foton så skicka dem till kia@haststam.com eller zuzzi@haststam.com

LinaN
0

Slänger iväg ett mail till er med några hästar jag haft och några som står i samma stall som mig. tycker sånt här är litet skoj o pyssla med :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Junction
0

#1 Tack så jättemycket :D

Invisible
0

Skickar man in bilder tillsammans med hästens namn och stam, och hästen blir sedan med på sidan ?

Har jag fattar det rätt? Oskyldig

Invisible
0

*puttar* Oskyldig

Junction
0

#3 Ja, med den info som du bifogar så som färg, tecken, mankhöjd, eventuella visningspoäng med mera.
Vi vill även gärna veta kön på hästen. En del hästar har sådana namn så man inte alltid kan tyda vilket kön den har!

Invisible
0

#45 Okej. Funkar det även med korsningsponnyer/hästar, som inte är efter godkändt sto?

Junction
0

#6 Alla är välkomna, så länge de har stam oavsett ras (även korsningar!) :)

Junction
0

*puttar upp!* =)

Lindbygarden
0

Vill ni ha härstamningar också?

Jag har ju ngr unghästar men de är ki inte "klara" ännu så att sägaGlad

Junction
0

Går fint det också =)

PeggyTroll
0

Jag har skickat in min häst nu!

LillaLinn
0

Ska man skicka bilder eller uppgifter+bild? Eller vad menar ni?

PeggyTroll
0

Jag skickade in uppgifter+bild Det kanske var fel :/

Lindbygarden
0

Tror det går bra med både och eller enbart härstamning om man ingen bild har!

Junction
0

Hej!

Peggy du gjorde korrekt att skicka med lite info och bild! Din häst kommer att finnas på sidan så fort jag har lite tid över att uppdatera! Annars går enbart härstamning också att skicka in om man som sagt, ingen bild har, men bild är alltid ett plus ;)

PeggyTroll
0

#15 okej, va bra!

LillaLinn
0

Kan skicka in till mni foderponny, men behöver jag fråga ägaren först?

Junction
0

Hej Linn!

Eftersom vi inte skriver ut något ägarnamn förutom när ägaren själv vill det så har du all rätt i världen att använda en egenfotad bild och skicka in information om hästen.

Junction
0

*putt putt igen =)*

Dyblygiad
0

Oj, kan inte minnas att jag gett tillåtelse till att använda mina texter o bilder från stuteriet , måste blivit senil. Hursomhelst så har den som lagt upp text missat lite, tex Nattens calmiah är en valack inget sto.

Junction
0

Haha nä ibland är det inte lätt! Men det är via Bukefalos du har gjort det och det är nog ett bra tag sedan nu! Oj vilken miss, Calmiach står ju nämligen här i närheten där jag bor och känner ägarna så det borde jag inte ha gjort fel!

Mvh
Zuzzi (från Kias användare)

Dyblygiad
0

Det förklarar ett o annat om det är såååå länge sedan. Minnet är bra men kort (blir så med åren…heheh) Ja skynda att byt kön på Calmiach nu ;) Ska gå igenom sidan lite noggrannare för jag vill minnas att alla avkommor till något sto inte stod med.

Dyblygiad
0

Celmah saknar 2 avkommor.

2008 Nattens Cillah sto e Bostorp Besk RW 115

2006 Cidhen sto e Simbergs Hip Hop RW 121

Dyblygiad
0

Vallas Ida saknar en avkomma

Nattens Aragorn, 2008 e Gribsvads Rosehal , svart hingst

Faidra
0

Möllans Crazy saknar en avkomma.

Minette, född 1994 brunt sto, Vet tyvärr inte vem som är mamman, men det är ett Welshsto iaf. 128.6 i mankhöjd. Har ingen bild jag själv har tagit, men min ridlärare har tagit bilden som finns här: http://www.vasbyridklubb.a.se/index.php?bnr=663&nr=744&o=39&fnr=744&k=2

Junction
0

Putt putt =)

MillaJ
0

De hästar som är upplagda redan, är de upplagda av er själva eller har ägarna i fråga skickat in uppgifterna själv på alla hästar?
-Frågar då jag letar med ljus och lykta efter nuvarande ägarna till min gamla ponny, och hon finns med på er sida….

Junction
0

Mängder med hästar är upplagda av oss via föllistor m.m. till stamboksförda ston men i vissa fall finns det hästar utan bild som är inskickade av ägare, uppfödare eller någon som träffat hästen så att säga. Så det är svårt att säga om din ponny är inskickad av någon eller om den har kommit till i databasen av oss. Skriv gärna namnet på ponnyn så ska jag se.

MillaJ
0

Sam-Sara RNF 1983

Junction
0

Tyvärr är hon en häst som har tillkommit till sidan via stamboken.

MillaJ
0

Attans då..

Diizkmedel
0

Måste det vara ens egen häst?

That that don't kill you can only make you stonger

Diizkmedel
0

Måste det vara en utställnings häst? Eller är det okej om det är en galopphäst eller liknande?

Junction
0

Nej inte alls, det kan vara vilken häst som helst med stam =)

Diizkmedel
0

Bra =D Då skickar jag iväg ett mejl nu =)

Junction
0

Kalas! Tack =D

Perly
0

Hehe, tänkte skicka in de tre av våra som har bra stam, problemet är bara att de är som hundar, följer en överalt, och står alldeles för nära kameran… :P

Alltid Oavsett

Junction
0

Haha jaa jag känner igen problemet när jag ska fota några hästar i hagen t.ex på travbanan, så fort de får syn på en att man kommer till staketet så kommer dom och sticker upp mulen i linsen på en ^^

Perly
0

Hehe, det brukar ju ofta bli så, men man kan ju få riktigt fina tandbilder istSkrattande

Alltid Oavsett

Junction
0

*putt putt* =)

marinelady
0

Vilken kul sida, hittade flera helsyskon till mina första hästar :) ska rota reda på några bilder så ska jag skicka in deras stam också :)

Junction
0

Jättekul att du hittade något intressant :) Vi ser fram emot bilder =D

Dyblygiad
0

42# Det är bara att gå in på vår hemsida om ni vill ha mera bilder och uppdatera med mera uppfödningar från oss, även på de vuxna nya hästarna :)

www.nattensstuteri.se

Junction
0

Oh tack =D skoj!

Dyblygiad
0

44# Om ni rotar runt bland tidigare hästar så hittar ni nog en hel del där med som inte finns med i era register. :)