Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 1765 ggr
[Emma-Rhino]
0

täcken

Hej.

Nu ska jag köpa ett vintertäcke, vill ha ett som inte går sönder när hästarna ger varandra tjuvnyp. Är inne på hööks sida och har tre som jag väljer mellan.

På deras täcken står det tex 1000D i rivtålighet, är det hur tåligt täcket är, som tjuvnyp osv. Så ju högre ju bättre?

De jag väljer mellan har 1000D i rivtålighet & 600D i rivtålighet. Vet inte vilket jag ska ta…? skiljer ngn 100 lapp men det bryr jag mig mindre om…

Cilla89a
0

Som du själv säger, ju högre denier (D), ju tåligare är materialet.
Jag skulle dock rekomendera Horsewares täcken om ni har hästar som gärna "käkar" täcken, Rambo har 3 års garanti på sina täcken, eller Amigo som inte är dyrare än ett täcke på Hööks, men som har 1200D..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Emma-Rhino]
0

okej, tack =) var inte säker på vad D:et stod för riktigt…=)

Fiffilurisen
0

om täcken.

jag ska nu beställa ett lite tjockare täcke till min dam med, 200 G tänkte jag :)

har ett regntäcke ifrån Hööks med 600D som jag verkligen inte är nöjd med. det regnade igenom direkt, och tar minst 2 dygn att torka..

är inne på ett Amigo jag med, har hittat sidor i england som säljer superbilligt ! stallkompisar har även sådana, och de regnar aldrig igenom och torkar superfort.

men det finns med både 600D och 1200D, och det med 1200D är såklart dyrare. ripstopen bara roll på tålighet eller håller ute regn och så med? kanske är bättre att köpa 1200 direkt, men de skiljer ganska bra i prisklass…

vad rekommenderar ni?!

tacksam för svar snabbt! :D

[Emma-Rhino]
0

Det slutade för min del ett dyrare med 1400D. here

Helt klart värt det då det är torrt och varmt. Men vattentätt och D är inte samma sak.

Fiffilurisen
0

nej var det som jag trodde! :) för min stallkompis har

1200D och det är sjukt bra emot vattnet. men får nog bli 600 då ingen av hästarna käkar täcken, så lyxar jag till det med en hals istället ;) så blir hon nog varm!

Fiffilurisen
0

och tips om sidor som säljer märkestäcken till nästan halva priset, inte farligt frakt heller! :D

www.rideaway.co.uk

www.robinsons-uk.com