Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2719 ggr
MillaJ
0

god middag 23/11 2010

yees… just nu sitter man i skolan och laddar för de sista timmarna.
i eftermiddag kommer en equiterapeut till Hottie och jag väntar SPÄNT på resultatet.

annars så är det snöstormen from hell ><

Cilla89a
0

God dagens.

Här har det varit snöblandat regn nu konstant i snart 3 dygn!
Det är inte klokt alltså, vilka mängder det kommit och fortsätter att trilla ned från himmlen! Vi har ungefär 1 dm snö hemma (blötsnö, slabbigt som tusan) och i stan är det ingen snö alls!

Jag tog hem Brimad igår, hagarna på ridskolan är på tok för leriga för mitt samvete, det är bara 2 dm djup gegga alltihopa :(
Ponnyn vi lånat som sällskap till Japp åkte tillbaka till ridskolan efter närmare 2 månaders semester här, så nu får vi hålla tummarna att han håller! Tanken var att vi skulle ta hem annan häst som sällskap, men eftersom jag nu tog hem Brimad så skiter jag i det, och jag kommer inte släpa ned Brimad till ridskolan igen innan jul-ledigheten som börjar om ungefär 3 veckor, det är inte lönt! Sedan är han ju inte ridbar för tillfället heller, stått en vecka nu sedan han fastnade i staketet i hagen på ridskolan, svullnaden har försvunnit helt och såret läker bra, markerade ytterst lite i fredags när jag bad bossen kolla på honom när jag sprang med honom, så han ska få en vecka till att läka ihop och sedan så har han på något vänster troligen lyckats slå sig själv på skenbenet på högerbak, varm och svullen Foten i munnen 
Vad pysslar den mannen med när jag inte ser på? Skrikandes Visiterade honom senast i söndags eftermiddag när han kom in från hagen, då var allt normalt, så han måste ha lyckats med detta antingen i boxen eller i transporten, för han gick inte ut i hagen innan jag körde hem honom igår måndag och när vi lastat av, gått in i boxen här hemma och jag ryktade/visiterade så var han varm och svullen på skenbenet ;) Great! Jaja, det är nog ingen större fara, men ack så onödigt!

Kommer förövrigt säga upp mig från ridskolan, har bett bossen komma ner där både igår och idag utan framgång för att prata. Jag orkar bara inte ta hand om 32 hästar nåmera! Det är alldeles för tungt och slitsamt, och det ger inga pengar, det enda jag får är att ha Brimad där utan kostnad, thats it. 

Så ligger det till.. Men idag då, som vanligt, upp 6.00 fodrade/släppte ut Japp och Brimad, mockade/fixade i stallet, gick in och duschade, ut och kissade hunden, åt en macka och sen körde jag ned till ridskolan, framme vid 8.00, fodrade, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade o.s.v. 
Var klar vid 12.00, då jag körde och lunchade med en vän på donken, alltid trevligt att träffas och prata! :) Sedan körde jag hem, har ju mattelektion på tisdagar, men idag är den inställd. Kom hem vid 14.00 tog in hästarna, som var väääldigt angelägna om att få komma in! Stackarna!
Så nu står dem inne i stallet och mumsar höKyss

Resten utav dagen blir ganska lugn, jag är som vanligt trött och sliten, men jag måste ut i stallet och fixa i ordning, hade så stressigt igår (tog hand om 32 hästar på förmiddagen, för att sedan hinna hem och hämtade ponnyn och körde sen hem Brimad, för att sedan ner till ridskolan igen och ha handikappslektion och sen in med alla hästar), så jag slängde bara in alla Brimads saker i stallet i en salig röra, utrustning, foder m.m.
Så jag måste ut och fixa i stallet idag för där ser ut som fan.
Och så ska det givetvis pluggas matte, sista rycket nu, slut tentan om 2 veckor *svälj*

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lothar
0

#1 din stackare, klart du inte kan jobba för den "lönen",,,förjäkligt är vad det är. Tråkigt med Brimad och hans skador, skönt att han är på bättringsvägen!

Här är supertråkigt, vi har full snöstorm och jag tar mig knappt till stallet…där jag dessutom har allt ansvar nu när gårdsfolket är och njuter av värmen,,,,

Ridlusten är som bortblåst och jag har nu bestämt att det blir lite för tidigt vintervila på mitt sto som egentligen mår bäst av att ridas.,….men jag är för lat helt enkelt…

Snart dags att försöka ploga sig fram de 1,2 milen till stallet för att pyssla lite med hästarna och skotta sig fram till sadelkammaren och jag får antagligen skotta framför stallportarna också…har tom stängt till lösdriften när jag var uppe på eftermiddagen då det blåste halv storm..

Maria